flugor och broms

Catina

Trådstartare
En liten undran: drar ljusa hästar till sig mer broms och flugor än andra mörka färger på hästar?

Sv: flugor och broms

Jag tycker våra fjordingar är betydlig mer utsatta än andra hästar (oavsett färg) men det kanske är så att dom luktar konstigt :p
Fast det gäller mer knott och andra små ohyror.
Samma med flugägg. Har alltid haft ett väldans problem med att de förökar sig på fjordisarna..

Flugor och bromsar sätter sig mer än gärna på min bruning och täcker hela näsan och benen på henne så där ser jag ingen skillnad..

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Bamburine
·
Foder & Strö Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har...
Svar
2
· Visningar
348
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
766
Senast: Sassy
·
  • Låst
Hästvård Någon som vet vilken hästars som Oskar Öhrströms häst Ivory är? Det finns hästraser som orkar mer än andra , men var fick Oskar och...
Svar
3
· Visningar
369
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna