Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Jag köpte en häst för ett år sen, hon har inte haft problem som tex att ha varit halt eller nått. Men vi vaccinerade henne nu och då sa...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: neferra
·
Hästvård Har en otroligt känslig halvblods valack på 15 år... man märker redan nu att han blir irriterad på alla flugor och värre blir han på...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Sambeon
·
Hästvård Finns det några här som inhalerar era hästar? Jag började i måndags efter flera års bronkit ( dock har han ofatst varit symtomfri och...
Svar
4
· Visningar
1 811
F
Hästvård Hej! Hur gör ni med era "kolik hästar" för att undvika kolik?? Fri tillgång till vattan och så, men annars?? Hur länge går era...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: farrebarre
·
T
Hästvård När släpper ni på bete i år? Någon som redan släppt? Vi planerar att släppa våra nästa helg dvs 2-3 maj!
Svar
8
· Visningar
824
Senast: Kratus
·
Hästvård Nu när det börjar bli varmt kommer ju således också flugorna. Dessa små otäcka kryp har lyckats att bosätta sig i mina bäddar. Märker...
Svar
5
· Visningar
1 294
Senast: mackan
·
R
Hästvård Hejsan Har en ponny som jag tog hem på foder i början av året. Allt har funkat jätte bra, men för ca 3 dagar sedan har han börjat...
Svar
11
· Visningar
1 216
Senast: Rebecca-M
·
C
Hästvård Nu behöver jag bara skriva av mig lite. Ursäkta om det blir rörigt. För tre veckor sen blev tösen halt. Åkte in och röntgade och de...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Roucle
·
K
Hästvård Har avmaskat men kliar fortfarande om inte mer i svansroten vad kan det vara?
Svar
3
· Visningar
741
Senast: MonteRose
·
Hästvård Min fjording har sedan i fredags varit något varmare i en hov några gånger. Inte halt och ingen svullnad. I fredags var han lite...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Ögnade igenom Horse & Rider på Pressbyrån idag. Skummade igenom en text där det stod att man numera via blodprov kan se vilka hästar som... 2
Svar
22
· Visningar
3 488
Senast: raggsock
·
Hästvård En häst i stallet har fått en varböld under hakan mellan ganacherna, om ni förstår var jag menar. Det har gått hål på den och luktar...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: TantEster
·
K
Hästvård ..som kan utvecklas till "malign form". Betyder? Malign, är det elak? eller vad är det? Någon som vet vad... 2
Svar
22
· Visningar
6 326
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Ena hästen har alltid haft "liten förhud" eller vad man ska säga, han har varit väldigt nätt mellan bakbenen sas. :) I förra veckan...
Svar
3
· Visningar
1 248
Senast: HaLo
·
Hästvård Min 18åring hade idag efter ridturen (medryttare) vägrat att äta, varit orolig. När de släppte honom i hagen la han sig och rullade. När...
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: Tussilago
·
Hästvård En liten undran: drar ljusa hästar till sig mer broms och flugor än andra mörka färger på hästar?
Svar
2
· Visningar
776
Hästvård Är så att vi i dagarna börjat ge små mängder hösilage till min häst då höet vi har är väldigt dammigt och orsakat hosta hos flera. Saken...
Svar
3
· Visningar
749
Hästvård Jag har tyvärr inte möjlighet att sära på föl och sto, men märren går ner i vikt igen så jag måste sära på dem mer, de går i varsin box... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 082
Senast: SiZo
·
Foder & Strö när skall man ge halm? vi tycks ha väldigt bra kvalitet på vårt engilage (inte testat, av flera orsaker som jag inte kan påverka)...
Svar
5
· Visningar
1 045
J
Hästvård Har haft lite problem med min häst, pratade med en annan på en tävling som haft liknande problem men jag kommer inte ihåg vad hon sa att...
Svar
10
· Visningar
1 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • WE-tråden
  • Staket vildsvin
Tillbaka