Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan Snart kommer vi få hem våran nya foderhäst, som har en extreeeemt tunn svans, och enligt ägaren för att han kliar sönder den på...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: Seabaz
·
Hästvård Min fölunge jag har hemma står på boxvila. Han äter fri tillgång till hö och lite lusern (ca 1 liter). Hur mycket vatten borde han...
Svar
10
· Visningar
1 452
Senast: Constance
·
Hästvård Skulle lasta för hemfärd på tävlingsplats och i högen som hästen lämnade fanns något som jag aldrig sett tidigare. Det låg slem på...
Svar
5
· Visningar
3 877
Senast: milian
·
Hästvård Finns det någon alternativ behandling för kotledinsflammation? Min häst har haft det ett upprepat antal gånger och är sprutad runt 6...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: Olympus
·
Hästvård Min gammelfjording har de senaste åren haft ganska svårt att fälla av sin päls, och jag misstänker att detta år inte kommer bli något...
2
Svar
20
· Visningar
1 655
V
Hästvård Jag har en fbl-val, som har problem med hovarna, problemet är att jag inte vet vilken typ av fodertillskott som skulle kunna fungera...
Svar
9
· Visningar
1 317
Senast: Topsy
·
Hästvård Ett par veckor efter att jag bytt kraftfoder fick min häst massa knölar på kroppen. Misstänkte det nya fodret och tog bort det. Men hur...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: Zebban
·
Hästvård ...blir man det när man ska brodda sin häst... :devil: För mig är det nog det värsta av allt när det gäller hästskötsel! :crazy...
2
Svar
24
· Visningar
3 246
A
Foder & Strö Har Granngården eget lucern eller har de bara Kraffts? Har de i så fall i stråform eller också som pellets?
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Constance
·
M
Hästvård Jag har en shettis och en minishettis. De har ju såklart lika mycket problem med flugor som äter i öronen som alla andra hästar, men det...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Opartisk
·
Hästvård Jag vet att det finns massor av trådar om hovbölder men jag hittar inte de jag söker. När allt skit runnit ur (svart gegga) och det...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: skuggi
·
Hästvård Har diskuterat detta med flertalet kompisar och vill ha er Bukefalisters åsikter. Vad accepterar ni vid köp av häst? Vet att det...
Svar
19
· Visningar
1 914
Senast: ponnydamen
·
T
Hästvård Om denna tråd ligger fel ber jag någon snäll moderator att flytta den. :bow: Som överskriften lyder: Hur länge låter ni häst/-arna...
2
Svar
31
· Visningar
2 116
Senast: Boom
·
Foder & Strö Jag läste någonstans om en som ger sina hästar fri tillgång på kalk. Jag är lite nyfiken på hur det skulle fungera. Är det något som...
Svar
5
· Visningar
1 060
J
Hästvård hej jkag ska köpa nyt häst släp har funderat på ume eller boj har ni någon erfarenhet av dessa släpp?? eller har ni något annat som är...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: mahlmt
·
H
  • Låst
Hästvård Jag blir bara rent förvirrad av alla trådar som inte ger mig ngn specifikt svar på mina frågor direkt. Men iallafall så har jag enn...
Svar
11
· Visningar
1 872
Senast: Havannis
·
Hästvård Hej alla, har kanske en liten smådum fråga, men jag började fundera i stallet häromdan, och kring vilket datum brukar hästen ha tappat...
Svar
8
· Visningar
3 502
Senast: _Runaway_
·
U
Hästvård Hej! Jag har en shettis som har hål i väggen som nu vissades sej att hon fått svamp i hålet(hovis va ute i gårkväll och skar bort) Men...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: Invinciblestables
·
M
Hästvård Vet ej om tråden ligger rätt..men hittade inget bättre ställe.. Nu till problemet..min stora pålle har hittat en gran att gnugga sej...
Svar
2
· Visningar
3 814
Senast: murran
·
W
Hästvård Har ett 5årigt shettlandsto, när hon skrittar hörs oftast ett klickande ljud från henne, har inte kunnat hitta det exakta stället men...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: LillaMy84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka