Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men - i en bra hage där det finns mat ställer sig inte friska hästar vid grinden för att få komma in.
det är bara människor som väljer olika sätt att se på det. Jag väljer att försöka se det från hästens synvinkel...
jag pratar inte om borstning, sadling och hästskötsel utan stora tävlingar då eleverna förväntas ställa upp och det blir alltid några få som får göra allt och vissa hjälper inte alls.
Det största problemet jag anser finns är att hästarna inte får ett bra liv.
Hej!
Men iaf på de ridskolor jag varit har det funnits någon form av belöning när man hjälpt till, gratisridning, mat, ibland pengar..
Och de flesta ridskolor jag sett har hästarna haft ett strålande hästliv, med kunnig personal, som tar hand om dom och kollar att de har det bra. Klart att det finns rötägg bland ridskolorna med, men man kan inte dra alla över en kam.
Och sen är frågan vad som är ett bra liv?? Vissa hästar älskar att jobba, ska dom bara gå i en hage och glo iaf?
nej, en seriös ridskola, med utevistelse för hästarna och bra foder och personal, ger hästen ett bra liv, många gånegr klart bättre än det liv hästen fått som privathäst!
/ Lavinia, vars egna häst lever sitt drömliv.
Jag vet inte riktigt om tråden ligger rätt nu men,
är det bara jag som ser hur hemska dem flesta ridskolorna är? man ser häst efter häst förstöras, hästarna får aldrig en lugn stund, får vara ute för lite. det finns många fler exempel på varför jag aldrig mer kommer att rida på ridskola... plus att barnen (enligt mig) utnyttjas. jag förstår bara inte hur det är så många som inte ser det
Det är såklart det är det bästa man kan göra av situationen om man inte har möjlighet att ha lösdrift, men man ska tänka på att en häst sover ca 5-7 timmar per dygn, och inte all den tiden på natten.