Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu när det börjar bli varmt kommer ju således också flugorna. Dessa små otäcka kryp har lyckats att bosätta sig i mina bäddar. Märker...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: mackan
·
R
Hästvård Hejsan Har en ponny som jag tog hem på foder i början av året. Allt har funkat jätte bra, men för ca 3 dagar sedan har han börjat...
Svar
11
· Visningar
1 214
Senast: Rebecca-M
·
C
Hästvård Nu behöver jag bara skriva av mig lite. Ursäkta om det blir rörigt. För tre veckor sen blev tösen halt. Åkte in och röntgade och de...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Roucle
·
K
Hästvård Har avmaskat men kliar fortfarande om inte mer i svansroten vad kan det vara?
Svar
3
· Visningar
740
Senast: MonteRose
·
Hästvård Min fjording har sedan i fredags varit något varmare i en hov några gånger. Inte halt och ingen svullnad. I fredags var han lite...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Ögnade igenom Horse & Rider på Pressbyrån idag. Skummade igenom en text där det stod att man numera via blodprov kan se vilka hästar som...
2
Svar
22
· Visningar
3 474
Senast: raggsock
·
Hästvård En häst i stallet har fått en varböld under hakan mellan ganacherna, om ni förstår var jag menar. Det har gått hål på den och luktar...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: TantEster
·
K
Hästvård ..som kan utvecklas till "malign form". Betyder? Malign, är det elak? eller vad är det? Någon som vet vad...
2
Svar
22
· Visningar
6 319
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Ena hästen har alltid haft "liten förhud" eller vad man ska säga, han har varit väldigt nätt mellan bakbenen sas. :) I förra veckan...
Svar
3
· Visningar
1 248
Senast: HaLo
·
Hästvård Min 18åring hade idag efter ridturen (medryttare) vägrat att äta, varit orolig. När de släppte honom i hagen la han sig och rullade. När...
Svar
7
· Visningar
1 010
Senast: Tussilago
·
Hästvård En liten undran: drar ljusa hästar till sig mer broms och flugor än andra mörka färger på hästar?
Svar
2
· Visningar
776
Hästvård Är så att vi i dagarna börjat ge små mängder hösilage till min häst då höet vi har är väldigt dammigt och orsakat hosta hos flera. Saken...
Svar
3
· Visningar
748
Hästvård Jag har tyvärr inte möjlighet att sära på föl och sto, men märren går ner i vikt igen så jag måste sära på dem mer, de går i varsin box...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 049
Senast: SiZo
·
Foder & Strö när skall man ge halm? vi tycks ha väldigt bra kvalitet på vårt engilage (inte testat, av flera orsaker som jag inte kan påverka)...
Svar
5
· Visningar
1 043
J
Hästvård Har haft lite problem med min häst, pratade med en annan på en tävling som haft liknande problem men jag kommer inte ihåg vad hon sa att...
Svar
10
· Visningar
1 489
Hästvård Min vanligtvis matglada häst har senaste veckan börjat matvägra. Det började med kolik-symptom för en vecka sedan, vilket löste sig med...
2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: norpan
·
Hästvård Vad är det för ngt? Jag vet var de sitter osv:p, men jag undrar vad de är gjorda av, varför dom sitter där dom sitter, och om dom gör...
Svar
17
· Visningar
1 516
Senast: Hallonglass
·
N
Hästvård Har ni några bra tipps på att bli av med mugg? Tror snart jag provat allt:confused: Har redan provat med; helosan, blåspray, grönsåpa...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 533
Senast: svenbertil
·
H
Hästvård Undar om någon här har erfarenhet av vilken effekt som Bokashikli & EM har på mugg, rasp etc. Har läst att man kan ge hästen...
Svar
2
· Visningar
1 292
Senast: svenbertil
·
Hästvård Jag skulle behöva ha lite tips på leksaker som man kan ha i boxen till en raslös häst som har boxvila och tycker att det är jättetråkigt...
Svar
8
· Visningar
1 735
Senast: Belleriet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V