Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Har ett varmblodsto,17 år, på gården som inte äter som hon ska. Hon äter sitt hö (fri tillgång blir ca 10 kg då de även betar), sina...
Svar
2
· Visningar
742
S
Hästvård Mitt sto (halvblod) får relativt torra hovar på sommaren. Jag har ännu inte haft problem med att skorna har lossnat men vi får sko henne...
Svar
16
· Visningar
1 411
Senast: jenna85
·
L
Hästvård Vad är det för skillnad då man sprutar en led om man ger sprutan i halsen på hästen eller om man sprutar själva leden? Man kan ju je...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: _Runaway_
·
B
Hästvård I torsdags var hovslagaren ute. Skodde två hästar (varav en är min) och verkade en 2åring. Imorse var min häst halt, och de andra två...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: Roucle
·
F
Hästvård Hej! Jag undrar om det är någon som har testat det har med "naturlig skoning"(eller vad man nu ska kalla det:D)? Ni som har det...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Roucle
·
D
Hästvård Hej! Har ni nått bra tips till hästar som är väldigt besvärade av knott mm? Funkar vitlökspulver? Tacksam för svar
Svar
14
· Visningar
2 736
Senast: Ögonsten
·
L
Hästvård Dom sista dagarna jag ridet Loki har han varit ovillig att gå in i tölt. Idag longerade jag honom och han var oren på höger bak. Inte...
Svar
17
· Visningar
14 602
Senast: Loki
·
Hästvård I stallet där jag står finns två Isisar + min isis och det är stallägaren som äger de två andra. De är såna där isisar som VÄLDIGT...
Svar
7
· Visningar
1 194
Senast: Snowball
·
B
Foder & Strö Hur tar man analys på sitt grovfoder? Har annars hört om något sort "test" man kan göra själv där man väger knippet och sedan tar in...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: Mynta2
·
V
Hästvård http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4947592.ab
Svar
19
· Visningar
1 950
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Hej, Hoppas någon foderkunnig kan råda mig i detta; är nämligen snart dags att sätta betesbegränsade (Globus) på min kära lilla...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: Ellyne
·
Hästvård Nu kära bukevänner måste ni hjälpa mig då jag snart blir galen... Som vissa av er vet går min treåring i en flock där en av hästarna...
2
Svar
25
· Visningar
11 113
Senast: Aviatris
·
M
Hästvård Min femåring har börjat ta ojämna steg bak. Att stegen är ojämna syns i skritt, inte alltid men ibland, i regel på lång tygel. Vid ngt...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: willy
·
Hästvård Går här och funderar fram och tillbaka och behöver lite input om mina tankegångar. Historien kort. Min hingst fick en kraftig...
Svar
9
· Visningar
1 563
Senast: Lindsen
·
Hästvård har ni börjat med det än,jag tycker det är lite flugor och knott?
Svar
6
· Visningar
864
Senast: AbsolutTove
·
T
Hästvård Hur länge får hästen stå på boxvila som längst enligt lag? Har för mig 10veckor men är inte säker, varmblodet har stått i 8veckor på...
2
Svar
23
· Visningar
2 077
H
Hästvård Såg igår när jag var ut till hästen att vänster bak har spruckit totalt :S På utsidan är det en spricka som går hela vägen upp. Vad...
Svar
13
· Visningar
2 847
Senast: MaRomer
·
Hästvård Vad vet ni om dessa? För- och nackdelar? (Vore intressant om någon använde de tunna, 4 eller 6 mm...)
Svar
1
· Visningar
720
A
Hästvård Någon som har erfarenheter av hästdammsugare? Tips? Prisvärda? Hur länge håller dem? Vilka sorter finns det? ;) Skulle vilja ha...
Svar
2
· Visningar
3 663
Senast: prunella
·
Hästvård Vill egentligen mest skriva av mig... Men alla synpunkter, råd, etc om vad ni skulle gjort, eller tycker jag bör göra tas tacksamt...
Svar
4
· Visningar
2 070
Senast: grimman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka