Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har sedan ca 2 veckor tillbaka (precis när denna varma hetta kom) börjat andas kraftigare och så rinner det lite lätt ur...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Elisha
·
Hästvård Ska försöka göra lång historia något kortare. Det är så att min häst nu har blivit 22 år gammal och har haft bronkit som har varit...
Svar
4
· Visningar
685
Senast: melen
·
Hästvård Jag har läst på många trådar om hosta,men blir inte klok på det. Vår ponny har hostat nu i 3 veckor. Veterinär har varit ute och...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: sir gilbert
·
D
Hästvård Jag vet att de i princip tabu att rycka eller klippa manen på ett kallblod. Men min märrs man börjar blir alldeles för lång och tjock...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: -Catherine-
·
Foder & Strö Vad händer med det? Jag har fått så mycket olika svar att jag inte vet varken ut eller in. Jag kan få tag i billigt överlagrat hö, det...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: ameo
·
A
Hästvård Min ena pålle har under en längre tid visat tydliga tecken på obehag när man jobbat..(både ridning,longering och tömkörning) han har...
Svar
17
· Visningar
1 453
Senast: Boom
·
Hästvård Ja, de verkar ju inte bättre än att mitt 4-åriga import sto fått eksem. Hon har kliat av sig hela manen och nu är de svansen hon har... 2
Svar
27
· Visningar
2 234
Senast: Ruski
·
Foder & Strö Hej allihop, jag vill bara ge ett litet tips till er som har problem med att hästarnas vikt skenar iväg på sommaren. Börja mäta...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Centaur
·
Hästvård Städade lite i skåpen idag, och hittade en flaska 'salicylsyreolja 3%', 300 ml kutan lösning. Det är utskrivet till undertecknad för...
Svar
11
· Visningar
2 339
Senast: lektra
·
Hästvård .. ellr knott ? kan dom få knölar utav knott/myggbett ? är så stora som sadelknutor brukar vara, och är stenhårda.
Svar
4
· Visningar
2 039
Senast: urkella
·
T
Hästvård Har sökt men inte hittat någon tråd om detta. Min undran är hur ofta ni gör en tandläkarkontroll på era hästar och hur mycket en...
Svar
13
· Visningar
1 657
·
C
Hästvård Tycker shettiskillen. överallt och hela tiden! Det är första värmen som vi har honom i och får itne tag på ägaren för att få veta om...
Svar
7
· Visningar
691
·
Hästvård har upptäckt att min häst (fullblod), har blivit knottrig under magen, började för ca 2-3 veckor sen, men har ökat väldigt mkt nu...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hastigt uppkommen hälta i förrgårkväll, går lite fram och tillbaka, difust ansvälld i benet ljummen överallt även hov, ingen markant...
Svar
5
· Visningar
1 494
V
Hästvård Flytta tråden om den inte ligger rätt. Om en häst har kolik eller annan akut sjukdom som man själv anser måste tas om hand av vet...
Svar
6
· Visningar
1 375
Senast: TinyWiny
·
M
Foder & Strö Min höleverantör har precis meddelat att han inte har något hö kvar, och har haft stora svårigheter att hitta något annat alternativ...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: TinyWiny
·
C
Hästvård Märkte nu att tösen har en stor vätskefylld svullnad på baklåret. ca 15 cm i diameter. Hon är inte öm men det är lite varmt. Någon som...
Svar
8
· Visningar
3 650
Senast: Andorra
·
Hästvård http://www.farriervet.com/images/BEFORE.jpg En galla som denna. vad är dina tankar kring det? Bortsett från hur hovarna ser uta och...
Svar
6
· Visningar
2 360
Senast: lektra
·
B
Hästvård Nu har jag en liten fundering, och undrar om andra gjort såhär. Mitt bete är en bit hemifrån, alltså jag kan inte sticka ut huvudet...
Svar
10
· Visningar
1 567
Senast: pimy
·
Hästvård Jag undrar om man kan ha en tjockare bädd av kutterspån i sommarvärmen. Jag har aldrig haft hästar på stall mitt i sommaren. Men nu...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka