Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej allihop, jag vill bara ge ett litet tips till er som har problem med att hästarnas vikt skenar iväg på sommaren. Börja mäta...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: Centaur
·
Hästvård Städade lite i skåpen idag, och hittade en flaska 'salicylsyreolja 3%', 300 ml kutan lösning. Det är utskrivet till undertecknad för...
Svar
11
· Visningar
2 335
Senast: lektra
·
Hästvård .. ellr knott ? kan dom få knölar utav knott/myggbett ? är så stora som sadelknutor brukar vara, och är stenhårda.
Svar
4
· Visningar
2 038
Senast: urkella
·
T
Hästvård Har sökt men inte hittat någon tråd om detta. Min undran är hur ofta ni gör en tandläkarkontroll på era hästar och hur mycket en...
Svar
13
· Visningar
1 655
·
C
Hästvård Tycker shettiskillen. överallt och hela tiden! Det är första värmen som vi har honom i och får itne tag på ägaren för att få veta om...
Svar
7
· Visningar
691
·
Hästvård har upptäckt att min häst (fullblod), har blivit knottrig under magen, började för ca 2-3 veckor sen, men har ökat väldigt mkt nu...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hastigt uppkommen hälta i förrgårkväll, går lite fram och tillbaka, difust ansvälld i benet ljummen överallt även hov, ingen markant...
Svar
5
· Visningar
1 490
V
Hästvård Flytta tråden om den inte ligger rätt. Om en häst har kolik eller annan akut sjukdom som man själv anser måste tas om hand av vet...
Svar
6
· Visningar
1 375
Senast: TinyWiny
·
M
Foder & Strö Min höleverantör har precis meddelat att han inte har något hö kvar, och har haft stora svårigheter att hitta något annat alternativ...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: TinyWiny
·
C
Hästvård Märkte nu att tösen har en stor vätskefylld svullnad på baklåret. ca 15 cm i diameter. Hon är inte öm men det är lite varmt. Någon som...
Svar
8
· Visningar
3 647
Senast: Andorra
·
Hästvård http://www.farriervet.com/images/BEFORE.jpg En galla som denna. vad är dina tankar kring det? Bortsett från hur hovarna ser uta och...
Svar
6
· Visningar
2 358
Senast: lektra
·
B
Hästvård Nu har jag en liten fundering, och undrar om andra gjort såhär. Mitt bete är en bit hemifrån, alltså jag kan inte sticka ut huvudet...
Svar
10
· Visningar
1 567
Senast: pimy
·
Hästvård Jag undrar om man kan ha en tjockare bädd av kutterspån i sommarvärmen. Jag har aldrig haft hästar på stall mitt i sommaren. Men nu...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: Constance
·
Hästvård En kompis har ett sto som häromdagen började få ordentliga patellaupphakningar. Hästen blev inriden som treåring för att sedan få föl...
Svar
17
· Visningar
3 962
Senast: martha
·
L
Hästvård Fick köpa hem nytt hö (Och göra foderbyte för 3:e gången sen årsskiftet). Det var 2 st 250-kilos balar. Bal nr 1 kändes inte helt kul...
Svar
14
· Visningar
1 204
Senast: lindgreen
·
I
Hästvård Hej! Jag ska tävla imorgon och måste verkligen tvätta min ponnys ben/svans tills imorgon. Men mitt hästschampo är slut och jag hinner...
Svar
16
· Visningar
9 443
Senast: fjordtokan
·
G
Foder & Strö Mitt dräktiga ponnysto har precis som förra året börja magra av i alldeles rasande fart nu sista månaden innan beräknad fölning. Vi har...
Svar
19
· Visningar
2 121
Senast: rosita
·
I
Hästvård Hur ska man stretcha sin häst??? :confused:Också bilder välkomna! :laugh:
Svar
4
· Visningar
716
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Hej, Det här är kortversionen av min hästs problem. Hästen halt vänster fram, problemet sitter i hoven. För att diagnostisera vad det...
Svar
7
· Visningar
4 856
Senast: gylle
·
S
Hästvård Jag tycker att det är en lite konstig svullnad min häst har. Först är hon helt tjock i ena benet. Sen när jag har skrittat henne och...
Svar
13
· Visningar
1 131
Senast: TaylorSwift
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod