Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Tänkte höra vad ni tror, om jag är inne på rätt spår eller helt ute och cyklar. Det gäller mitt 6-åriga halvblod, i höstas hade hon...
2
Svar
20
· Visningar
1 931
Senast: Madick
·
Hästvård Min underbara tävlingshäst var starkt positiv för borelia nu i våras, är nu behandlad så nu hoppas vi att han mår bättre igen. Men nu...
Svar
10
· Visningar
812
Senast: Royal
·
Foder & Strö Ger just nu ganska stor kraftfodergiva då hästen inte vill äta så mycket hö. Räknade lite på vad det kostar mig och höll på att sätta...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Min häst är aldrig frisk och jag vet inte längre vad jag ska ta mig till. Det började förra året med att hon fick griffelbenet...
Svar
5
· Visningar
887
M
Hästvård Jag vet inte riktigt om tråden ligger rätt nu men, är det bara jag som ser hur hemska dem flesta ridskolorna är? man ser häst efter...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 900
Senast: angelwings
·
E
Hästvård I höstas "tappade" min häst h bak när vi skrittade, efter att ha ringt veterinär kom vi överens om att jag skulle boka tid på klinik...
2
Svar
27
· Visningar
1 874
Hästvård Hej! Har någon mer använt Voltaren gel på hästen? Har blivit rekommenderad det av veterinär för att minska risken för inflammation och...
Svar
12
· Visningar
12 590
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Jag har just provridigt en ponny och den veterinärbesitnigades idag. Men kom inte igenom böjprovet pga hade typ gaffelbens inflamtion...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min häst har reagerat på hösilaget (förmodligen)för hon ser ut som en hamster! Senaste dagarna har det bara varit 'bakom' ganacherna som...
2
Svar
25
· Visningar
3 770
Senast: Skogstroll
·
K
Hästvård Vad är det bästa egentligen när man ska beta in hästen? Min häst går i en hage med minimalt med gräs just nu och det hinner aldrig...
Svar
4
· Visningar
3 880
Senast: FancyFace
·
Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: Donnaline
·
Hästvård Ja nu närmar sig knott peridoen åtminstone här i krokarna. I år har jag bestämt mig för att verkligen få bukt med hennes eksem. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
10 605
Senast: Facett
·
E
Hästvård Kanske redan finns en sådan här tråd... ber om ursäkt isf ;) Har funderat lite fram och tillbaka på vem som gör vad... Samarbetar de...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: jerseyko
·
Ä
Hästvård Hur sätter ni igång era hästar efter ca 2 månaders vila? (ej pga skada eller sjukdom, utan endast vanlig vila pga tex tidsbrist)...
Svar
3
· Visningar
1 390
Senast: emmiz79
·
F
Hästvård Jag köpte en häst för ett år sen, hon har inte haft problem som tex att ha varit halt eller nått. Men vi vaccinerade henne nu och då sa...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: neferra
·
Hästvård Har en otroligt känslig halvblods valack på 15 år... man märker redan nu att han blir irriterad på alla flugor och värre blir han på...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Sambeon
·
Hästvård Finns det några här som inhalerar era hästar? Jag började i måndags efter flera års bronkit ( dock har han ofatst varit symtomfri och...
Svar
4
· Visningar
1 809
F
Hästvård Hej! Hur gör ni med era "kolik hästar" för att undvika kolik?? Fri tillgång till vattan och så, men annars?? Hur länge går era...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: farrebarre
·
T
Hästvård När släpper ni på bete i år? Någon som redan släppt? Vi planerar att släppa våra nästa helg dvs 2-3 maj!
Svar
8
· Visningar
824
Senast: Kratus
·
Hästvård Nu när det börjar bli varmt kommer ju således också flugorna. Dessa små otäcka kryp har lyckats att bosätta sig i mina bäddar. Märker...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka