Häva köp/dolda fel....

Sv: Häva köp/dolda fel....

Det där är olika från bolag till bolag. Jag har sveland och när jag köpt ny häst tar de aldrig över en försäkring även om hästen varit utan reservationer utan jag måste lämna in ett vet intyg utan anmärkningar.

Jag köpte häst försäkrad i Sveland i höstas. Jag tog över försäkringen utan att dom bad mig lämna in vet. intyg. Dock fick jag 20 d karens på sjukdom (ej akuta skador).

/Maria
 
Sv: Häva köp/dolda fel....

Jag köpte häst försäkrad i Sveland i höstas. Jag tog över försäkringen utan att dom bad mig lämna in vet. intyg. Dock fick jag 20 d karens på sjukdom (ej akuta skador).

/Maria


Och kompisen sålde sin Svelandförsäkrade häst i vintras, köparen tog över befintlig försäkring, inga krav på vetintyg.
 
Sv: Häva köp/dolda fel....

Vet att tråden är "uråldrig" men hur löste sig detta?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 891
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 692
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp