Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Har en hingst på 18 år, väldigt fräsch! Inga skador, svullna ben lr dyligt. Men för ca 1v sen observerade jag att det knäpper lite i...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: starcraft
·
T
Hästvård Hej jag har ett sto 14 år som är fullblod-arab-quarter. Mest fullblod (50%) Hon har låga trakter och typiska stora fullblodshovar. Hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 935
Senast: Lena2005
·
Hästvård En lite udda fråga... Min märr är en riktig fena på att stå med (inte klia)rumpan mot boxväggen så att haserna tar i väggen. Hon är...
Svar
11
· Visningar
1 479
Senast: Seabaz
·
A
Hästvård ja kära bukefolk...nu rinner tårarna i floder.. jag har ett kärt gamalt sto..å jag börjar undra om det inte är dags att låta henne...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 399
Senast: AnonymaRut
·
Hästvård Igår fick min åring gaskolik för andra gången i sitt liv. Det man undrar är ju vad det kan bero på... Jag fodrar 4-5 ggr/dag hon har...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: Madick
·
K
Foder & Strö Vintertid har jag inga problem med att räkna ut korrekta foderstater mha höanalyserna. Men hur får jag till en bra foderstat nu under...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hur mycket salt kan man ge ett halvblod för att få honom att dricka mera? Har hitills gett honom en matsked om dan men han dricker...
2
Svar
28
· Visningar
2 580
Senast: MonteRose
·
U
  • Låst
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp nu för det är så att min lila shettis har fått Fång:cry: Vad har hänt är det gräset/foder vad jag fattar...
Svar
8
· Visningar
1 015
A
Hästvård Hej igen kära bukefolk:D Min ena flicka har trampat sig på vänsterframkota och har slagit upp ett sår som är ungefär som en 5-krona...
Svar
12
· Visningar
3 096
Senast: krypto
·
Hästvård Vårt fullblod har hårda sulor och silicon fram på vintern när det är hårt men vi brukar ta bort dom till våren, sulorna togs nu bort den...
Svar
3
· Visningar
1 251
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö Hej! Vad ger man en unghäst 5-6år som har svårt att sätta muskler och ser tunn ut. Rids ca 5dgr/ vecka. Hon får nu ca 10-12kg...
Svar
12
· Visningar
2 601
Senast: Sar
·
B
Hästvård Fått hem en ny häst, en fullblods vallack på 11 år. Aldrig gått galopp utan är tränad 1.10 hopp, Lb dressyr och debutant fälttävlan...
Svar
10
· Visningar
1 225
Senast: Mynta2
·
Hästvård Får tillbaka mig häst num efter 6månader på foder. Tyvärr har hon dubbelsidig hovledsinflamation, vilket är den stora anledningen...
Svar
11
· Visningar
1 693
Senast: Horzelover
·
A
Hästvård Hej, jag har läst tidigare inlägg och jag vet vad patellaupphakning är i stort sett. Min häst är en islandshäst och fem år i juni. Jag...
2
Svar
35
· Visningar
4 003
Senast: Argeislismatte
·
Foder & Strö Om en häst av någon anledning inte kan äta hö/ ensilage kan den då på nåt vis ändå få i sig det den behöver? Lusern och bete går bra men...
2
Svar
22
· Visningar
3 959
Senast: Emmah.S
·
M
Hästvård nu vet jag inte in eller ut. vet bara att min häst snart är helt pälslös på rumpan som hag-kompisarna tuggar på honom. vad ska jag...
Svar
9
· Visningar
2 982
Senast: _Runaway_
·
A
Foder & Strö Har ett varmblodssto som rids 4-5 dagar i veckan. Allt från dressyr, hoppning (ca 1m), uteritter på ca 1 - 1½h och ibland galopptränas...
Svar
19
· Visningar
1 053
Senast: Alpin87
·
P
Foder & Strö Jag har en kompis, som har en kompis som ger sina hästar enbart hö och gröt. Mina frågor: 1. Är gröt bra eller dåligt? 2. Klarar sig...
Svar
9
· Visningar
1 411
I
Hästvård Jag var med min islands hingst och kastreras den april, detta gjordes då med laser. När vi åkte därifrån så sa de att han skulle stå i...
2
Svar
37
· Visningar
3 559
Senast: issikka
·
Hästvård Hejsan Snart kommer vi få hem våran nya foderhäst, som har en extreeeemt tunn svans, och enligt ägaren för att han kliar sönder den på...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Pluggtråden
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur