Sv: Hur har era hästar det?
1, Vad får h*n för foder och hur mycket? sommar resp. vinter?
Sommar - lusern, havre, groov125, betfor, vetekli, miner + "pulver".
Vinter - fri tillgång på hö och lusern, 15 dl havre, 5 dl groov125, 5 dl betfor torrvikt, 5 dl vetekli, 1 dl krafft miner grön, 1 dl krafft b-vitaminpellets, 1 mått biotin, ½ dl nypon, ½ dl timjan, 1 mått kiselgur, ½ mått profeed, litovet/bioglucomin/flexijoint
2, Hur lång utevistelse under vinterhalvåret? nu 8-20 ungefär, annars 8-18
3, Hur lång utevistelse under sommarhalvåret? dygnet runt
4, Om eller när släpps h*n på bete/dygnet runt utevistelse? första veckan i juni, beroende på vädret och betet. Inne någon natt då och då.
5, Hur mycket och vad tränas h*n? Är mest hagtomte och skrittpensionär
6, Någon planerad vila under året? nej
7, Ålder, ras, höjd? Kbltravare, 28 år, 158 hög, väger runt 630 kg. Något svårfödd
8, Övrigt + bild? Min bästis sedan 12½ år tillbaka
Dessa frågor kommer jag på just nu men återkommer med fler om jag kommer på några[/QUOTE]
1, Vad får h*n för foder och hur mycket? sommar resp. vinter?
Sommar - lusern, havre, groov125, betfor, vetekli, miner + "pulver".
Vinter - fri tillgång på hö och lusern, 15 dl havre, 5 dl groov125, 5 dl betfor torrvikt, 5 dl vetekli, 1 dl krafft miner grön, 1 dl krafft b-vitaminpellets, 1 mått biotin, ½ dl nypon, ½ dl timjan, 1 mått kiselgur, ½ mått profeed, litovet/bioglucomin/flexijoint
2, Hur lång utevistelse under vinterhalvåret? nu 8-20 ungefär, annars 8-18
3, Hur lång utevistelse under sommarhalvåret? dygnet runt
4, Om eller när släpps h*n på bete/dygnet runt utevistelse? första veckan i juni, beroende på vädret och betet. Inne någon natt då och då.
5, Hur mycket och vad tränas h*n? Är mest hagtomte och skrittpensionär
6, Någon planerad vila under året? nej
7, Ålder, ras, höjd? Kbltravare, 28 år, 158 hög, väger runt 630 kg. Något svårfödd
8, Övrigt + bild? Min bästis sedan 12½ år tillbaka
Dessa frågor kommer jag på just nu men återkommer med fler om jag kommer på några[/QUOTE]