Sv: Foderring

En uppdatering:

Den har inte blåst bort, kanske tack vare att den alltid är fylld med mat. Den är urlätt att flytta, och det mesta av maten håller sig innanför. En del spill blir det eftersom hästarna buffar ut det, men helt klart försumbart. Jag är jättenöjd! :bump:

Största foderring som standard är 180cm. Man kan även specialbeställa större

Flera omkring oss har den. bl.a. två ridskolor. De är mkt nöjda, den håller fodret, fungerar för hästar i olika storlekar och är i det närmaste helt omöjlig att skada sig på.

Jag har själv haft en ordentlig skada p.g.a. att hästarna har busat och sprungit över vår tidigare foderring gjord av trä. Jag har även sett dem dra över/igenom en hösilagebal utan någon som helst foderhäck/foderring i full fart. Jag kan bara tänka mig skadorna som hade blivit om foderhäcken hade bestått av armeringsjärn el.dyl.

Vi kommer att beställa en sådan gummiring,jag tror att det är profarma(?) som säljer dem.

Ja, jag har köpt min därifrån. Jag har inget att klaga på- den är lätt (enkel att flytta), fyller sin funktion och har inga utstickande saker som hästarna kan göra sig illa på.

Det finns en ny standardstorlek som är 180 cm i diameter och kostar 2.820 kr totalt.
Man kan även få större mot pristillägg. Fråga på 0911-246100

Liknande trådar

Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
653
Senast: Hello
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 713
Senast: lundsbo
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 180
Senast: Roheryn
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka