Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jo, jag ska till veterinären idag för återbesök. Pållen har tidigare blivit behandlad för hovledsinflamationer fram och en hasledsinflammation. Hon har fått vila lite mer än en månad nu innan återbesök. Jag har ca 4km till veterinären och funderar på att gå fram och tillbaka lite lugnt med tanke på att jag är uppe i lastträning och vill inte riktigt be henne åka ännu då vi hade ett bakslag senaste gången.
Promenaden tar lite mindre än en timme tur i lugn takt. Tror ni att det är ett problem för henne om hon eventuellt blir behandlad igen. I värsta fall tänkte jag ringa efter någon som kan hämta oss på plats men känns hon pigg vill jag gärna undvika det. Ska stanna på hemvägen och fika lite så hon får vila också.
Vad tror ni? Veterinären sa att det inte var optimalt men samtidigt kan det vara mer påfrestande att lasta om hon inte känner sig säker på proceduren.
Gå dit ser jag inga större problem med, men blir hon behandlad igen skulle jag inte tycka det var helt okej att gå hem. I övrigt så enda risken på ditvägen är väl att hon värmer ur ev saker som kan värmas ur.
Har hon hagvilat btw? Har hon stått på box skulle jag INTE gå.
Hon vilade i en liten hage en vecka efter behandling men har sedan gått med sina två hagkompisar i vanlig hage. Jag har varit med om denna procedur innan nämligen med henne och upplevde henne mycket stressigare när hon fick stå själv i liten hage därför valde jag att låta henne vara häst denna gången med bra resultat.
Hej ni som gett mig svar. Så här blev det: jag gick dit och sen blev vi hämtade efter behandling. Hästen gick på som en dans, så skönt att det går åt rätt håll igen efter mindre bakslag
Trädgård & Växter Hur vet man när rabarbern är som bäst? Jag har tre olika sorter, och i år är åtminstone två av dem redan stora. :eek: Två av dem är inne...
Kropp & Själ Kanske ska tillägga att jag fick diagnos 2014 (via VGR, verka ha haft otrolig tur med kort kö för det gick på några månader), då var jag...