Sv: Vitlök.
Hej!
En är vi helt säker på, han bodde på klinik en vecka och hade "inflammation" i urinblåsan, men dom kunde inte hitta någon orsak.
De två övriga är ägarna lite mer "goddag yxskaft". Jag frågade om de var säkra på att det var blod, och det var det minsann, dom har tittat när de kissar och det kommer rött i slutet av "kissningen". Då frågade jag om de gjort nåt åt detta, men då har dom inte tid att vänta ut ett urinprov. Vår "eminente" veterinär (läs: han som endast får vaccinera min tjej och knappt ens det) tyckte: ge dom lite antibiotika, det skadar inte! (För det funkade ju på den förste hästen). Sen jobbas hästarna som vanligt. Ingen av dom är direkt "sinnebilden" av korsförlamning, i den mån man kan anse att en sådan finns (enligt gamla klassiska orsaken, massor med kraftfoder, vila några dagar och sen kör hårt).
Så tyvärr vet jag inte. Samtliga hästar i stallet utom min äter vitlöksmineraler, jag vägrar ge min det just pga risken för sjukdom..
/ Lavinia, som också är intreserad av att veta och gärna skulle vilja att ägarna tog tag i sina blodkissande hästar- om dom nu är det.