Jättehalt!

Sv: Jättehalt!

Hur har det gått med hästen? :)

Jodå! Hältan är så gott som borta, svullnaden likaså. Det var ju en hovböld! Idag har jag stått i boxen i 6 timmar och försökt hålla hästen i skinnet!!! Enl hovslagaren ska han ha boxvila och hur kul är det med en yster 4 åring som precis kommit i riktigt bra kondition efter några månaders ridning. Visserligen skulle han vila men jag hade tänkt mig vilan utomhus i hage!!! Till sist tröttnade jag på galenpannan, packade in hoven i minst en rulle silvertejp och försökte ha honom i en sjukhage! Det gick åt skogen! I stallet finns förstås flera hästar men ingen vill ha sin häst som sällskapsdam till min vilket ju skulle lösa det hela! I morgon kör jag till Micke på Strömsholm och hoppas att han kan slå på en sula och jag kan få släppa ut hästen från fängelset! Hur gör man när man får boxvila???? Hästen slår ju nästan sönder sig i sin frustration över att inte komma ut ! Det vore ju väldigt lätt att få en fraktur som dessa hovar har pangat i väggarna

Sv: Jättehalt!

Sula fick vi ha på min han skulle inte funka att ha på boxvila......;)

Liknande trådar

Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 039
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 850
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka