Vad skulle felet kunna vara?

Sv: Vad skulle felet kunna vara?

Vad tråkigt. Men samtidigt är det ju positivt att ni vet vad felet är - tänk vilka hemska olyckor som skulle kunnat hända under ridning på en häst med trassliga balansorgan!

skönt för ponnyns skull att ni gjorde en ordentlig utredning. Tråkigt med det resultatet bara med säkert skönt för er att veta och ponnyn slipper "lida"

Inte för att vara sån nu, men du borde ha genomgått en besiktning innan ni bytte häst.

Ändå väldigt tråkigt att de ska behöva bli så här...

Hur kommer man fram till att det är problem med balansorganen och lillhjärnan genom en röntgen och endoskopi?
Ni gjorde säkert fler tester.

En ponny på gården började också helt plötsligt bocka och stegra sig när hon reds, såg livsfarligt ut. Vissade sig att bommen på sadeln var av och detta antagligen skapade smärta. Ny sadel och problemet löst.

dem var inte själva med i besiktningen fick jag veta . dem åkte och köpte henne nere i göteborg och då var vetbesiktningen redan gjord och stod på papper.
Men dem fd ägaran till saga var så förtvivlad och tyckte synd för dem trodde ju att hon varit frisk hela tiden men dem ville göra något för att hjälpa mig att hitta en foderhäst. En av sakerna är att när jag hälsar på min gamla ponny ska vi ta en dag då vi åker till lidköping och jag får prova en av henens kompsiars halvblod som ska ut på foder.

enjoyable:jag vet det och jag ahr såna jäkla skuldkänslor bara för det :( men sagas fd ägare ska hjälpa mig att hitta en foderhäst. men nu har man lärt sig en läxa.

theer127: Det gjordes flera tester. Men det enda testet som bevisade krångel med balansen var att när hon inte såg något så sökte hon sig mot vänster hela tiden.(jacka över huvudet.)
Det visade också att när hon åt blev det svårt för henne utan att börja skaka kraftigt . Hennes reflexer var (kommer itne ihåg ordet emn minsta lilla rörelse/ljud gör henne rädd)

Sadeln är kollad (köpt en ny, hennes gamla passade inte perfa längre. hon har inte ont i ryggen.)

Dem andra testerna visade att det var fel på lillhjärnan(ska ringa ultuna i veckan och be om journalen på vilka tester och massa sådant.

Jerseyite:
ja vi har u redan gått omkull en gång så det är bara bra att hon inte går som ridhäst nu när vi vet felet.

ericaeriksson: ja verkligen skönt men ändå tråkigt.

Men har inte du gjort en besiktning på hästen när den byttes mot din ponny?
Det verkar som du menar att fd ägaren inte var med på den besiktning som gjordes när de köpte henne?
// Linda

Men visst besiktade ni ponnysarna när ni bytte?
Jag vet inte men jag tycker så himla synd om dig. Jag tycker du blivit lurad, det är ju inte länge sen ni bytte och din nya ponny hade ju uppenbarligen dolda fel med sig i bagaget. Jag tycker du ska byta tillbaka, det hade jag gjort! Kram på dig!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 469
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 318
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Tappar snart hoppet helt och hållet och just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre. Min häst (en 5årig korsning, överväxt...
2
Svar
23
· Visningar
3 681
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
4 016
Senast: Starstedt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka