Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Funderar på en grej, jag har alltid fått utskrivet medicin i flytande eller pulverform som ges oralt när hästarna behöver till exempel...
Svar
12
· Visningar
1 196
Senast: Snowball
·
N
Hästvård Om din häst är varm/ljummen/växelvis varm i ett eller flera ben, hur gör du då? Skulle vara intressant att se hur folk förhåller sig...
Svar
7
· Visningar
13 420
Senast: flummtokan
·
S
Hästvård Jag var och kollade på en unghäst idag, hon sa att han hade fått röta i hovarna pga lera... Hur ska jag ställa mig till detta? Är det...
Svar
13
· Visningar
1 091
Foder & Strö Min ena häst bajsar alltid löst. Det är som kobajs ungefär - stora blaffor. Man kan ibland se att det är som bollar som "sitter ihop med...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 764
Senast: Ylva86
·
Hästvård Min häst har ett par ganska fula ärr efter en svår skada som ung. Det ena sitter fram, på sidan av bringan alldeles ut mot bogen. Det...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Kazaam
·
Foder & Strö Har sett att det är några som fodrar med vetekli i stallet.. Kan det hjälpa till vid pälsfällningen?
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: emmajonsson
·
Hästvård Har en häst med en liten svullnad på insidan av frambenet strax under knäet som han haft i snart en vecka. Hittar inget sår, lite...
Svar
6
· Visningar
2 947
·
R
Hästvård Mitt 8 åriga varmblodsto har fått en konstig vana. Hon gör det inte varje dag men ibland.. Vid höfodringen ute går hon och kissar i...
Svar
7
· Visningar
1 284
·
N
Hästvård Jag har precis köpt en häst, haft honom i endast 2 veckor. Han är ett varmblod och har gått ett startlopp, men avbröt karriären pga. att...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: Yrja
·
Hästvård Kan man klippa första klippningen nu? Eller förstör det sommarpälsen?
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Gisburne
·
R
Hästvård Jag skulle vilja veta orsaken till att man skall lägga en spånbädd eller Halmbädd. jag har fåt så många olika frågor om detta. Nu undrar...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: samurai
·
Hästvård Hur stor skillnad gör det konditionsmässigt på en häst om den har en stor hage med mycket backar eller en liten, plan hage? Hästen jag...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: __Stilett__
·
Hästvård (jag hoppas att tråden ligger rätt, ber annars att flytta den dit den hör hemma) Hörde idag i stallet, att man kan ta blodprov för...
Svar
12
· Visningar
2 046
Senast: Corminta
·
Hästvård Jag tänkte höra runt lite med er Bukefalister om det är någon som har/har haft nån häst som haft problem med sina ögon? Då menar jag...
2
Svar
33
· Visningar
10 711
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Har aldrig tidigare fodrat med hösilage, och min häst har inte ätit det på flera år, men han gillar det mkt när jag gett honom någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 879
Senast: Ylva86
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja se bilder på hästar som fått hov/strålröta! Börjar fundera på vad som händer med min hästs hovar och tänker...
Svar
5
· Visningar
5 657
Senast: sinner
·
  • Låst
Hästvård Eller åtminstonde vet vilka som säljer det så man kan få mer information? Vi (jag och stallägaren) funderar på annat strö än spån då...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Boj
·
Hästvård Vad kan detta vara? Fick hem min nya häst i förrgår och märkte igår att hon har en knöl på insidan av låret i jämnhöjd med spenarna...
Svar
3
· Visningar
2 364
N
Hästvård Jag har köpt ett fulllblodssto för ca tre veckor sen. Hon har inte blivit riden på flera år och gått på fri tillgång ensilage så hon var...
2
Svar
31
· Visningar
2 889
Senast: Belethien
·
T
Hästvård Jag var på kliniken med min unghäst idag. Hon har överbett (överbitning) så hennes tänder måste kollas ganska ofta, men det visste jag...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur