Stoppa mjölkproduktionen?

Sv: Stoppa mjölkproduktionen?

Ja absolut! har haft vet ute och kollat på henne flera gånger.Hon fick mystiska ödem i januari som vi än idag inte vet vad dom berodde på och gissningsvis är dom en del av skurken i dramat.Antagligen fick hon någon allergisk reaktion på höet hon fick då.Nu är hon helt symptomfri.
Vi tog då alla prover som fanns och dom visade på att hon var frisk.
Det kan helt enkelt i dagsläget bara bero på mjölken att hon magrar så.
Ska se om det går att slå ner stolpar i backen och försöka dela upp hagen och låna hem sällskap lite tidigare.Jag hoppas verkligen att våren kommer extra tidigt så gräset sätter igång för jag är helt övertygad om att grönt gräs är bästa medicinen mot magra hästar!

Mina vänjs av på höstkanten då de stallas in efter betet. Mest praktiskt så.
Men jag har tidigt födda föl. Runt mars/april samt de ofta får bo gemensamt.

Märrarna slår ändå oftast ifrån ungarna då. Tröttnat på dem. Bra för dem att växa upp med jämnåriga också.

Men gav inte vet något tips om hur du skulle göra med mjölken då? Det låter ju iaf som att du försöker göra det bästa av situationen, kan tyvärr inte komma med några andra tips men håller verkligen tummarna för dig och hästarna!

Hon får jämnåriga att leka med till sommaren. (maj)
Jag gör inte saker för enkelhetens skullm utan det som är bäst för djuret.Och det finns massor av undersökningar som visar att hästar som blir avvanda sent blir lugnare och mer harmoniska.Men smaken är som baken!

Bara att jag skulle sära på dom tyvärr...
Tack för stödet!
Jag ska försöka lösa det så fort som möjligt.
Mvh Sofie!

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 310
Senast: Masse
·
Foder & Strö pga att stoet sinat och nu är sålt och kommer att åka i helgen behöver jag nu tips på hur jag ska göra med fölis.. fölis är strax...
Svar
13
· Visningar
2 560
Senast: wrangler
·
M
Foder & Strö I stallet står en islänning med föl (7mån) vid sidan ,idag har det diskuterats mat till henne,,, hon har mer el mindre fri tillgång till...
Svar
5
· Visningar
1 132

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar