Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag upptäckte för några dagar sedan att min valack såg ut att vara svullen vid skapet. Det är precis den yttersta biten av facket där...
Svar
12
· Visningar
10 043
Senast: Fusse
·
I
Hästvård Kanske en konstig fråga: men hur kan jag få vatten i en hage? Jag funderar på att flytta min häst till en egen hage. Finns ingen el...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 531
Senast: piggelin
·
Hästvård Ja, rubriken säger det mesta. Hur behandlar man svampiga ben? Jag är medveten om att det kan ha en del med leriga hagar och regnigt...
Svar
6
· Visningar
3 476
Senast: Ellyne
·
E
Foder & Strö ...om en häst åt kött? Rent teoretiskt, alltså. Kan den bryta ner det? Skulle det bli problem med magen, skulle den bli sjuk? Man får...
Svar
19
· Visningar
1 611
Hästvård Jag har fått ett litet problem med min häst. Hon har börjat sätta höet i halsen rätt illa. Både förra veckan, idag o någon gång innan...
Svar
8
· Visningar
3 931
Senast: Annzi
·
Hästvård OBS detta är bara spekulationer. min häst har som en knöl på käkbenet, sitter fast i själva benet, typ där man knäpper fast...
Svar
7
· Visningar
1 830
Senast: Geronimo
·
P
Foder & Strö Hejsan Jag har en ponny på 17år som knappt rör sig, han är ute i hagen, skrittas ibland men är i princip bara just nu sällskapsponny...
Svar
11
· Visningar
1 368
Hästvård Tänkte höra om det finns någon i detta avlånga land som har någon tanke om vad detta kan vara. Hästen i fråga har nu en...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: mrscat
·
A
Hästvård Hej, hej! Kom på att jag vet en del saker som man kan märka när man tex visiterar, men jag vet inte vad man ska göra ifall man märker...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: mrscat
·
M
Hästvård Hej, Jag undrar hur man musklar en häst på snabbast sätt utan att rida hästen? Min kompis har nyligen fått ärva ett litet arabsto som...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Anneli
·
W
Hästvård Hejsan,, min häst har en ganska lång och fin man men de blir så otroligt ful och sliten denna leriga årstid. speciellt då den älskar att...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Havanna11
·
E
Hästvård hejsan :) jag undrar om det är någon som vet hur man får bort stöv/mjäll på hästen? :confused: asså, då menar jag vid bogen och bakom...
Svar
4
· Visningar
1 996
Senast: ellahellberg
·
Hästvård Ni som har hästar som har lång man och svans med bra kvalite hur gör ni för att vårda manen och svansen? Jag vill ha tips på hur man...
2
Svar
21
· Visningar
5 241
Senast: Nillizan
·
Hästvård Här i stallet finns en 11årig connemara som har en mängd diffusa symptom som vi inte riktigt vet vad det är. Det började med att han...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Hambo
·
L
Hästvård Min häst har haft vita prickar i ena örat ett tag, först trodde jag bara att det var pigment förändringar men när solen lös in i örat...
2
Svar
21
· Visningar
8 928
Senast: Sunflower2B
·
S
Hästvård Var ute och körde idag, och hästen var lite överpigg och började slå bakut av glädje. Slagjorden gick av, och han lyckades få ena benet...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Skogstamefan
·
Hästvård Måste hästen vara vaccinerad mot botulism om man skall ge den horsehage? Hur skall den då vaccineras? /Mvh
Svar
18
· Visningar
1 205
Senast: TantEster
·
Hästvård Jag vet att här finns massa trådar om detta men jag blir inte riktigt klok på vad som är vad. 1. ger man b-vitamin för att skynda på...
Svar
18
· Visningar
1 658
Senast: catya
·
Hästvård Någon som stött på det och vet hur det yttrar sig? Det var nämligen någon i stallet som berättade att man ganska nyss upptäckt att...
Svar
5
· Visningar
1 911
Senast: Fredag
·
S
Foder & Strö Dottern b-ponny har fått fångkänning och vi måste ju nu ge torrhö till henne sa veterinären. De har haft fri tillgång på rundbalat...
2
Svar
29
· Visningar
9 578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka