Försäkringsfråga - omprövning?

Sv: Försäkringsfråga - omprövning?

Okey! Men hur ska jag skriva i brevet då? Förslag? :bump:

Det behöver inte vara så märkvärdigt, skriv att du överklagar beslutet . Skriv precis hur det var med ringormen och att det inte återkommit .Begär skriftlig information på vad de bygger sitt beslut på om det bara är detta enda tillfället som gjort att det blev en reservation. Om du har möjlighet att få ett intyg från veterinären på att den är frisk är ju det bra men börja utan och se vad de säger. Vet du något om hästen innan du köpte den? Det kan vara så att den varit behandlad flera gånger av tidigare ägare men det får du inte veta pga sekretessen , då är det nog bara att skaffa intyg på att den är frisk.

Sv: Försäkringsfråga - omprövning?

Jag köpte henne som 6 månaders unghäst så hon har bara haft mig som ägare förutom uppfödaren. Hon stod kvar hos uppfödaren tills hon var 13 månader men under den perioden var jag uppe minst 1 gång i månaden och uppfödaren har EJ haft ringorm varken före eller efter att jag tagit hem henne. Så detta MÅSTE ha uppkommit på det nya stallet då.

Ja de har ju skrivit att de vill ha ett friskintyg av vet för att ta bort reservationen. Men det är ju det jag vill slippa, 1000kr i onödan liksom!!

Till alla: Tack för all hjälp! :bow:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 085
Senast: Chilodeur
·
Hästmänniskan Min prinsessa är nu försäkrad i Agria, men jag vill byta så snabbt som möjligt! Har inte fått någon som helst hjälp av dem och när de...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
10 886
Senast: Zqathan
·
Hundhälsa Ska försöka göra mig kort och försöka skriva så man förstår,för jag behöver information. Vet inte om man får skriva ut namnet på sitt...
Svar
9
· Visningar
3 015
Hästvård har en fundering gällande min försäkring på pollen. Han är försäkrad i Agria till liv och användbarhet till 30 000, och veterinärvård 60...
Svar
15
· Visningar
2 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Kollagentillskott?

Omröstningar