Sv: Vilket försäkringsbolag bör jag byta till? (Diskussion)
Lägger in en tråd allmänt, inte riktat till just dig nu...
Själv har jag haft båda Agria för hundarna och If för hästen, kan väl säga såhär att jag är rejält missnöjd och har bytt av div orsaker. Det första är för dyr för det man får ut i slutänden å flera undantag i försäkr kolla bara på hältor...(MIN åsikt).
If tex, hade jag till hästen men bytte nu i år, då de smyghöjt försäkringen på iallfall de senaste två åren från det jag började ha henne där.
Hon stod som A1. Fult gjort eller hur, och nej de hade inte informerat om höjningen före varken via tel eller brev.
Ringde då och frågade varför men fick inget mer svar än att - vi måste ju höja, då allt blir dyrare för oss med vet. kostnader etc (syftade på bolagets kunder i allmänhet tydligen)??? De ville inte ens förhandla om priset på försäkringen då de bevisligen var mycket dyrare än två andra bolag. Det borde väl vara intressant för dem att veta vad andra ligger så att de kan konkurera, men nej, tydligen inte, jag var väl ingen stor kund enligt dem...
Vad är då poängen med detta inlägg? Jo, tänkt till och läs det finstilta i försäkringarna före du tecknar. Att skriva sig för en försäkring via enbart säljare kan bli dyrt. Det finns många sjukdomar som är undantagna i försäkringarna idag och som är restrikt på tex hälta, fång etc.
Slutligen: Vi har alla olika åsikter om div bolag så jag tror att alla måste bilda sig en egen uppfattning och läsa trådar som den här mycket kritiskt. Man måste väga pengarna som sätts in mot det man får ut då det är dags att tulla på försäkringen.
Lycka till i försäkringsdjungeln!