'knäppningar' i leden

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare elis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 10 935
Sv: 'knäppningar' i leden

Hittade en gammal tråd. Ska erkänna att jag inte får grepp om vad som ska användas när.
Miitt sto knäpper en gång(om dagen) i halsen när hon stretchar den åt höger. Verkar inte ha obehag av det. Funderar på om man ska ge något i förebyggande syfte. I övrigt verkar hon rörlig och frisk(jag vet ju inte om det egentligen skulle vara ännu bättre, men inget jag saknar). Preparaten verkar vara lite halvdyra och frågan är om det är bättre att inte ge än att ge i förebyggande syfte. Vad anser ni?
/U

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
362
Senast: slant98
·
Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
6
· Visningar
501
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 108
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
496
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka