Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Låter ni era hästar stå med broddar i över natten?? Måste ha pållan broddad eftersom det är isigt i hagen.. Känns lite farligt att låta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 134
Senast: satanic
·
Foder & Strö Till en hyfsat grov D-ponny ( imp Irland), 18 år gammal, pigg och kan inte direkt gå på havre osv. Han har ett större protein behov nu...
Svar
6
· Visningar
740
T
Hästvård Min 9 månaders hingst har ett sår på h.b. Det ser ut som en spark. Såret är ca 3 cm brett och 1,5 cm högt och är "halvdjupt". Han har ej...
Svar
9
· Visningar
1 657
Senast: TantEster
·
Hästvård finns de någon skillnad? Köpte hösilage utav en som sa att ensilage är ungefär samma sak bara att det är blötare..? blev fundersam då...
Svar
18
· Visningar
4 781
Senast: Nafayette
·
M
Hästvård Jag vet inte om den här tråden hamnat rätt,men i alla fall,går det att försäkra en häst man fått gratis?jag har hört att det ska vara...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: Immer
·
Foder & Strö Jag har valt att testa att ge mitt sto magnesium för att se om det kan hjälpa henne att hålla nerverna i styr, hon ska även sättas igång...
Svar
4
· Visningar
1 180
Hästvård Kan det här vara vad man kallar för blistring? Jag har smörjt in pålle med en ny massageolja med örter, jag har varken sett eller känt...
2
Svar
39
· Visningar
7 918
Senast: Constance
·
E
Hästvård Min häst fick helt plötsligt jätte dålig balans i transporten när vi köde henne och snubblade i varje kurva fasten vi körde så sakta vi...
Svar
10
· Visningar
3 096
Senast: mumin
·
M
Hästvård Ska ha ut någon att kolla min häst. Hon är mig veterligen inte kollad innan, skulle eg. ha kollats i höstas men det blev inte av då :o...
Svar
9
· Visningar
2 394
Foder & Strö Ger Selen/E-vitamin, det som finns på Lantmännen/Granngården för 59, är vad jag förstått det "svagaste" tillskottet. Vi ger ett mått...
Svar
7
· Visningar
1 848
H
Hästvård Både jag och hovslagaren är vilse.. har en 06.a som har en envis stålröta som inte försvinner på bakbena. Var ok och under kontroll när...
2
Svar
25
· Visningar
6 280
Hästvård Jag har ett islandsto på 9år..På sista tiden har hon börjat med något väldigt konstigt.. Hon står och gapar och räcker ut tungan och...
Svar
8
· Visningar
1 625
Senast: krambanan
·
E
Hästvård Jaha, nu har jag varit med om 'min' första kolik. Stallkompisen kom ut i stallet i torsdags kväll och hittade min häst liggandes i...
2
Svar
21
· Visningar
1 699
Senast: Cinnamon Girl
·
B
Hästvård Hur ofta raspar ni era hästars tänder? Gör ni det över huvudtaget? Varför/varför inte? Vissa säger att de ska raspas mint 1 gång/år...
Svar
12
· Visningar
1 423
Senast: vippan
·
Hästvård Hej! Önskar genomföra en vet.undersökning på en häst som jag eventuellt ska köpa. Kommer inte ihåg vad jag betalade för detta i...
Svar
3
· Visningar
2 169
Senast: Satis
·
Hästvård Någon som har träffat på en häst som kissar på sig, eller har någon information om urininkontinens hos häst? Antar att det är ganska...
Svar
8
· Visningar
3 314
Senast: linnilinn
·
Foder & Strö Jag har ett fullblod som just nu matvägrar. Han opererades för runt 1,5 vecka sedan. Och stog kvar på kliniken i fem dagar. Efter det...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: loobah
·
Foder & Strö Ni som ger lite extra protein vid pälsfällning,hur mycket ger ni? Funderar om jag ska öka på proteinet till pålla.Hon äter nu 200g Kraft...
Svar
6
· Visningar
1 333
Senast: pinky
·
Hästvård Jag ska göra praktiska provet nästa vecka, skrev en tråd tidigare om lastning av häst och har fått svaren jag behövde. Men nu är det...
Svar
7
· Visningar
2 042
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Nu blir jag skogstokig. Idag har jag skruvat ner en höhäck ur en box (användes ändå inte) och en krubba ur en annan box. Höhäcken hade...
Svar
5
· Visningar
1 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar