Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är detta vanligt? Ingen feber, spenarna är normalstora men runtomkring är det svullet och ömt. I övrigt är hästen pigg som vanligt...
Svar
3
· Visningar
1 991
Senast: Deimion
·
Hästvård Jag tror min valack, 19 år har problem med att kissa. Han har varit störd två dagar i rad vid just insläpp, varit arg, grävt i boxen och...
Svar
13
· Visningar
5 272
Senast: Deimion
·
Foder & Strö Är på jakt efter vitamin B6, finns det något tillskott som bara innehålller det? Vill inte ha samtliga Vitamin B och lite sånt och lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 319
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Finns det någon bra bild på detta på nätet någonstans? Jag vet att punkterna ska vara det samma som på människa. Vissa punkter är lätta...
Svar
4
· Visningar
3 989
Senast: Constance
·
M
Hästvård Hej! Vet inte alls om den här tråden ligger rätt, hoppas det! Har nyss fått hem ett skimmel sto, jätte nöjd med henne! Dock är...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Pancakes
·
Hästvård Tidigare i veckan fick en av hästarna i stallet lite feber efter en träning, 38.7 grader. Igår stod en av unghästarna lite för sig själv...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: TantEster
·
Hästvård Ja så här ska inte en box se ut tycker jag!:crazy: Det står alltså en häst i denna box en gammal häst dessutom:crazy: det skär i...
2
Svar
35
· Visningar
3 193
Senast: ginnies
·
C
Hästvård Hej. Skulle vara tacksam för hjälp här, har köpt en arabhingst men ej hämtat hem han ännu. Problemet är att han har på något sätt...
Svar
19
· Visningar
1 569
Hästvård Våran häst har i veckan blivit opererad för en griffelbensfraktur. Han äter smärtstillande samt anti-inflammatorisk medicin 2 ggr/dag...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: Jardina
·
N
Hästvård Jag köpte en häst i söndags och hon vill inte äta. Jag vet att hästar kan bli dåliga i maten när de kommer till nytt stall. Nu har hon...
Svar
2
· Visningar
683
Foder & Strö Hur gör ni med sommarbetet? Jag har 2hektar mark men det räcker väl inte till 2 hästar o ett föl för hela sommaren..(?) Jag vill ju...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: ameo
·
L
  • Låst
Hästvård Har min lilla ponny utlånad till fodervärd och har haft sedan i somras. Ska ta hem honom om någon vecka, då vi behöver honom för...
Svar
19
· Visningar
2 522
Senast: Louvel
·
H
Hästvård har funderat på det här med att få sin häst att må bra. är det bäst att hålla på med den så mycket så möjligt eller låta den vara? något...
Svar
6
· Visningar
816
Hästvård Jag har ett återkommande problem med de "sprutor" man får när man ska ge hästen medicin i munnen. Mina får ju Fenylbutazon nu, och jag...
Svar
12
· Visningar
1 633
P
  • Låst
Hästvård Min ordinarie hovslagare är på semester och igår tappade min häst 2 skor.Eftersom vi ska iväg och träna imorgon sökte jag med ljus och...
2
Svar
20
· Visningar
2 596
Senast: MonteRose
·
Hästvård tror min valack har ngt problem med luftrör eller liknande. Tänkte att han ska undersökas av veterinär så snart som möjligt. "Min"...
2
Svar
31
· Visningar
3 616
Hästvård Varför? den frågan måste fler ställa sig, Varför får hästen en inflammation??? det skulle vara intressant att disskutera detta...
2
Svar
22
· Visningar
3 739
Senast: Bolo
·
S
Hästvård Tänkte höra om någon av er har erfarenhet av detta. Mitt halvblodssto, 11 år, fick diagnosen inflammation i glidlederna i båda...
Svar
1
· Visningar
1 149
Hästvård Min nordsvensk har alltid varit väldigt gasig trots olika foder. Vissa dagar kan det i varje steg puttra ut några liter luft. Ibland...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: Limelight
·
Hästvård Kan bara klia mig i huvudet. :crazy: Ska försöka korta ner historien; -sommar -07 Min ponny som sedan tidigare aldrig haft fång (mig...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: LillaVita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka