Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tjo Min ena häst blev varm i sitt ena bakben förra söndagen, alltså ca 1½ vecka sen.. han rörde sig lite smyg"skumt" (tränare kikade)...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: Jaxonmaxon
·
M
Hästvård idag när jag tog in min häst så var hon lite varmare i ena frambenet och lite i hoven. Ingen "pulserande" värme och inte alls mycket...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: missyp
·
Foder & Strö Har en massa storbalar till övers, och hinner inte fodra upp dem före betet. Innehållet är hö...ts 83%.. Kommer de hålla sig fräscha...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: CK
·
Hästvård Har aldrig tidigare varit med om en så stövig häst som min. Han är mörkbrun, nästan svart i pälsen, egentligen. Men oftast ser han mer...
Svar
18
· Visningar
2 921
Senast: Martina_m
·
M
Hästvård Har köpt Litovet (nyponpulver), ska börja med det idag. Kan man blanda det i fodret (betfor, blött lusern) precis som vanligt eller ska...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: myntizen
·
G
Hästvård vad är det för skillnad på kiropraktor & equiterapeut? :angel:
Svar
5
· Visningar
3 162
Hästvård Har en häst som står under behandling på Atg klinik,men ingen bättring syns. Verkar som om vetrinärerna inte vet vart felet ligger och...
Svar
15
· Visningar
4 508
Senast: Eldfuxen
·
D
Hästvård Har väntar på att Apoteket skall få in Tokosel ända sedan i december, men ännu verkar det som jag får vänta ett tag till innan det finns...
Svar
4
· Visningar
1 362
Senast: hemmansryttare
·
M
Foder & Strö jag vet att det finns ett gäng liknande trådar men då jag inte riktigt kan med sökfunktionen och inte riktigt förstår mig på...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: mosig
·
S
Foder & Strö Hur gör ni met lättfödda hästar för att hålla dom i iallafall ganska normal vikt ? Min häst går på fri tillgång på hösilage om dagarna...
Svar
6
· Visningar
1 089
T
  • Låst
Hästvård Hoppas jag lagt tråden rätt. Vår shettis fick i okt fång,blev beh av vet och hovsl,sista åb på Strömsholm var 21 jan,då markerade hon...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: Boj
·
E
Hästvård Hej! En häst i stallet har varit snorig ur ena näsborren sen i december. I början var det genomskinligt men blev sedan vitt med lite...
Svar
1
· Visningar
2 924
Senast: carroflarro
·
J
Hästvård Har fått detta medel till ponnyn som ska skos. Hon är ganska stirrig av sig när hovis ska slå på skorna. Ska prova att ge henne detta...
Svar
6
· Visningar
856
C
Hästvård Hej! Har en häst som är 20 år och han har under några års tid blivit stelare och stelare. Har haft ut en veterinär som sa att han har...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: cmw_
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet av Proequo? Bra? Dåligt? Onödigt? Min häst har haft besvär med mugg/rasp på ett bakben sedan före jul...
Svar
12
· Visningar
5 584
Senast: Gabriol
·
Hästvård Buke se hit! Jag har en ny ponny. En 5 åring som stegrar,bockar och har sig men igår slog vi över. Hon har visat tecken på ömhet i...
Svar
19
· Visningar
1 620
Senast: Cinora
·
A
Hästvård Hur mycket halm går det åt till en D-ponny om den står inne bara under natten? (vintertid). Då menar jag inte att äta, utan bara som...
Svar
11
· Visningar
3 336
Senast: Equilina
·
Z
Foder & Strö Jag startade e tråd nyss om kraftfoder, när man ger det. Men det här gången undrar jag HUR MYCKET grovfoder (hö, hösilage, ensilage...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 503
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Ger min 25 år gamla valack Glucosamin under uppstallnings perioden för leder.Han är väldigt stel på morgonen när jag släpper ut honom...
2
Svar
25
· Visningar
4 091
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Hur vet man om en gammal häst börjar få problem med tänderna? Förutom att kolla hos tandläkaren då? Har sett att en häst som börjar...
Svar
4
· Visningar
1 199
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka