Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Bör man vaccinera mot botulism? Har hört rykten att hästarna kan bli sjuka även fast de får vaccin? & att de till och med kan bli...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: TantEster
·
A
Foder & Strö Fick en höleverans i somras som möglade rätt snabbt och balarna tog värme och en del blev det vitt "ludd" på :( (bonden tog in rått...
Svar
16
· Visningar
5 804
Senast: mysko
·
Hästvård Jag har ett problem med ifall jag vågar lita på min hovslagare. Hovslagaren ifråga har skott min häst i 5 år och jag har oftast varit...
2
Svar
28
· Visningar
3 112
Senast: Shaggy
·
A
Hästvård Feb. 21, 2009 sog ett reportage på Landet Runt om Hovslagerskolen i Skara. Krav i det nya systemet: 1 månad praktik hos en Godkände...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: arizona
·
Hästvård Finns det nå´n där ute som har häst som fått problem med hovarna p.g.a. snöklampsulor? Var till vet. för att utreda knepig hälta med...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Min häst har troligtvis vrickat vä bakkota. Jag mitt j*vla arsel (ursäkta) har ridit på det. I söndags kändes hon varm om kotan när...
2
Svar
30
· Visningar
9 771
Senast: clubman
·
H
Hästvård Har en häst på foder som vissa gånger är sur med öronen bak och hugger då han ska in från hagen. Då man väl fått fast honom är han hur...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: Ylva86
·
K
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder ska man ge sin åring? Min är en arab. Ger fri tillgång till hösilage, 1,5 kg lucern + 2 kg musli per dygn.
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Ljulius
·
A
Hästvård Jag har en häst som har en väldigt stor muskelbristning på höger bog. Hon är igångsatt efter en op som innebar att man tog bort...
Svar
11
· Visningar
10 198
Senast: andrisi
·
S
Foder & Strö Hej! Har fått nya värdena på ensilaget, och har suttit och försökt räkna ut med hippocampus på ett ungefär. Jag vet att man inte ska...
Svar
16
· Visningar
1 885
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Har en valack på fyra år, som i våras blev förskyld efter en tävling (utetävling, hällregn och 14mil i transport hem), och började...
Svar
11
· Visningar
2 542
Senast: Piraja
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet kring vattnat hö? Jag minns själv hur vi vattnade hö till hästar med hostproblematik på ridskolan för många...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 217
Senast: Noxoy
·
Hästvård Nu är det andra gången som min ena får det. Förra gången var för exakt ett år sedan. Hon fick en hålvägg som det blev en böld i sen. Nu...
Svar
6
· Visningar
4 775
Senast: mul
·
Hästvård Min häst är undersökt av veteinär på en klinik. Veterinären lyckades dock inte säkert fastställa orsaken till en hälta. Rekomendationen...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst har trampat sig med brodden på höger bakben, på framsidan ovanför hoven. Det är reva på kanske 6-7 cm, inte så djup. Det...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: ELine
·
E
Hästvård Har en ponny som ska vaccineras i denna månaden i februari. Och en häst som senast blev vaccinerad i mitten av juli. Funderar nu på att...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Ellinore
·
M
Hästvård detta är mina hästar 15 och 16 år...deras kropppar ser inte bra ut tycker jag.. dom är väldigt pigga, rids 5 gånger i veckan var i...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: mausi
·
M
Hästvård I måndags när jag skulle ut och rida så kliade jag mitt sto som vanligt vid juvret vilket hon älskar :) men jag fick någon "sörja" på...
Svar
2
· Visningar
1 907
Senast: Mazuqvikama
·
S
Hästvård Någon som har tips på hur man kan slippa klampar? Har inte lagt på snöskor eftersom han varit skadad, men ska sättas igång nu. Har skor...
Svar
14
· Visningar
2 693
Senast: Yrrol69
·
S
Foder & Strö Hej på er alla! Vad vet ni om Himalayasalt? Har kollat runt lite och det enda jag får fram är att det är väldans bra :laugh: Det jag...
Svar
15
· Visningar
2 669
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka