Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja jag undrar om man kan ge "magtarm" (biomag) i förebyggande syfte...? Har läst lite om fång, och det står överallt att det beror på...
2
Svar
22
· Visningar
4 424
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hur får man i fenadyn och probimin (tror) i hästen som har fång? Har provat med spruta men det är ju mycket som ska i så det klupar sig...
Svar
8
· Visningar
1 280
F
Hästvård JAg ska kastrera min häst nästa vecka. Nu sa en tjej i stallet att man inte kan ha hästen på spån direkt efter kastrering. Spånen...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: TantEster
·
T
Hästvård Hur rengör ni sår på hästarna? Sår som de t.ex fått i hagen eller så. Bara se till att hålla det rent eller någon speciell salva eller...
Svar
5
· Visningar
1 374
Senast: Elisha
·
L
Hästvård Har en häst som man misstänker head shaking på efter utredning av tänder/hals/käkar, den ända gången hon visar symtom är när hon äter...
2
Svar
25
· Visningar
9 312
Senast: Annie
·
Hästvård hej. Min systers häst som klipptes i höstas, heklippning, förutom ben o en sadelpadd. Hon går inte med extremt mycket täcken, utan...
Svar
6
· Visningar
1 492
H
Hästvård Ja, jag snodde rubriken, men detta var verkligen vad som hände min 3 åring igår.. Skulle ta in hästarna från hagen och när jag kom till...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: zeus
·
S
Hästvård Vet någon vad det här är?
2
Svar
27
· Visningar
2 606
Foder & Strö Jag har aldrig ägt en shettis innan,men har köpt min första shettis. Hon är 3 år nu i maj. Vet inte riktigt vad jag ska ge för foder...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: ameo
·
Hästvård Nu är det snart dax för den årliga vaccineringen, A2 men jag börjar tveka på Botulismvaccinet. Är lite orolig :(för att just nu belasta...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 816
M
Foder & Strö hej har lagt in bilder förr under proteinbrist och nu undrar jag ser detta bättre ut? stoet (mörka) har fortfarande en hel del buk...
Svar
8
· Visningar
1 795
Senast: mausi
·
V
Hästvård Hej Jag undrar om det är någon som vet om hästar kan vara blodgivare, och var man kan vända sig då?
Svar
6
· Visningar
2 336
Senast: koftena
·
Hästvård Ni som använder sulor som stötdämpning vilken sorts sulor använder ni? Går det bra med vanliga gummisulor eller måste det vara något...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: aglaonema
·
S
Hästvård Hur mycket halm förbrukar eran häst per dag? I månaden?
Svar
3
· Visningar
996
Senast: KillerQueen
·
Hästvård okej, nu har veterinären kollat och vårat gotlandsruss har spatt.. han sa att det är viktigt at motionera henne mycket. så nu undrar...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Okay, nu hamnade tråden i fel forum! Snälla moderator, flytta den.. ;) Okay, nu har jag lite funderingar;). Jag har min shettis med...
2
Svar
34
· Visningar
3 252
Senast: ameo
·
M
Hästvård Jag har ett hästproblem och undrar om någon av er har något bra tips?!? Jag har en islandskille med spricka i vänster framben och...
Svar
1
· Visningar
739
J
Hästvård detta kanske är en lite underlig fråga. :bump: jag har börjat rida nu på "äldre" dagar så jag är inte så jätte hästkunnig. men lite...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: josefin_e
·
B
Hästvård När jag rider ett lite hårdare ridpass så blir hästen alltid så svettig, och det kan ta ca 2-3 dagar innan han blir helt torr. Har ni...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 960
Senast: Bettan_G
·
Hästvård Skulle vilja veta allt ni vet om cushing,har googlat men jag måste veta mera! Vår ena ponny har troligen fått det och jag är så...
Svar
10
· Visningar
2 142
Senast: skjona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur