Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Mitt 5-åriga sto blev mer och mer stel, grinig för sadeln, svårlastad och var ovanligt svår att rida iform. Vi hade flera equiterapeuter...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Mare
·
Foder & Strö Jag har en liten fråga ang tillskott och dess innehåll. Så här är det: Jag ger min häst Glucovet för hans leder, SteelJoint för leder...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Jag trodde kallstall var stall som höll samma temp inne som ute, dvs helt fri ventilation/öppna luckor/dörrar eller skyhögt i tak. Är...
2
Svar
20
· Visningar
4 142
Senast: Lusidor
·
B
Foder & Strö Går det att lita på de normalvärden i tabeller man kan finna på hösilage som finns på nätet? Vi saknar dessa uppgifter på bondens...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Ja, vi har en sommarhage hästarna brukar gå i med stånd, varje år gräver vi upp det så gott det går. Men hagen är stoooooor. Finns det...
Svar
4
· Visningar
1 217
Hästvård Jag har en vallack, 10 år, tränat och tävlat dressyr på, men efter flera hältor,behandlingar och artroskopi så inser jag att han aldrig...
Svar
13
· Visningar
1 058
Senast: millan71
·
U
Hästvård Min häst har en förändring i vänster framben i kotan. Har någon nån erfarenhet av detta? Isf berätta allt ni vet.
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Tinen
·
Hästvård Tittade på en häst idag men såg att ögovitan syntes mycket på höger öga. Vad kan de va?? Tacksan för svar HUR LÄGGER MAN IN EN BILD??
Svar
3
· Visningar
1 388
Senast: HappyBabySham
·
Foder & Strö Ni som ger foderjäst, lägger ni det i maten precis innan fodring eller låter det blötas innan? Har haft i foderjästen i betforen direkt...
Svar
14
· Visningar
1 763
Senast: Snobben
·
Foder & Strö Vi har precis bytt hösilage från ett med väldigt bra värden till ett med urusla, är det något som haft ett med såhär dåliga värden...
Svar
6
· Visningar
947
G
Foder & Strö Hur räknar man om det som står i procent i foderanalysen till gram?
Svar
11
· Visningar
12 833
Senast: Gyllene
·
E
Foder & Strö Kommer att skaffa en häst i vår, och jag undrar nu vilka fördelarna och nackdelarna är med hö respektive hösilage. Hästen (ridskolehäst)...
Svar
4
· Visningar
890
Hästvård Jag är lite smått orolig eftersom min häst har börjat hicka ganska ofta. Det låter iallafall som hicka men jag vet inte om det ens är...
Svar
5
· Visningar
1 191
Hästvård Jag är osäker på om den ligger under rätt forum, men flytta den gärna om den ligger fel! Så här är det: Köpte mitt varmblodsto född 96...
2
Svar
26
· Visningar
2 608
Foder & Strö Sitter här och funderar på hur långt man klarar sig på att endast fodra på grovfoder? De pratas ju mycket om att man ska försöka fodra...
Svar
13
· Visningar
1 407
B
Foder & Strö Vi är på g att byta stall. I det nya stallet skall vi få hösilage som ingår i hyran. Denna ska komma från området "Bästa bonde". Han...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: Borka2008
·
S
Hästvård Något man behöver oroa sig för inför köp av häst att den haft gaskolik tidigare?
Svar
3
· Visningar
731
Senast: Deimion
·
M
Hästvård Ja nu sitter jag här och planerar sommaren för min femåriga shetlandsponny som i höstas fick problem med eksem antagligen beroende på...
Svar
9
· Visningar
1 431
Senast: M-Meduza
·
Hästvård Jag behöver all hjälp och information jag kan få om hästar som väver. Jag har förskt leta efter forskning på SLUs hemsida men inte...
Svar
12
· Visningar
1 580
Senast: Apollo 13
·
Hästvård Nu har jag suttit och googlat om hösilage..Då fick jag se att många trodde att chansen var större att hästen fick fång av hösilage pga...
2
Svar
35
· Visningar
3 893
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar