Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård nu har ju våran ponny hostat nästan över 2 månader, men nu har även min stora häst hostat några gånger ner vi går ut på morgonen.:(...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: Jennifer80
·
N
Hästvård Hej! Hur vanlnigt är det att en häst ligger ner i hagen? och hur länge? Blir lite nojjig efterism hästen jag rider är överviktig...
Svar
13
· Visningar
7 958
Senast: ny-och-nyfiken
·
B
Hästvård Vad kan man ge till häst med slem i luftvägarna för fodertillskott?
Svar
6
· Visningar
1 808
Senast: HelenaHandberg
·
G
Foder & Strö Jag räknade till att min häst får ett överskott av kalicum på ca 10g (ska ha 19). Samtidigt är det underskott på energin och om jag ökar...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Kirre
·
K
Hästvård Hej! Min unghäst (4,5 år) har varit igång sedan ca 1,5-2 månader. Han har tidigare i sitt liv haft kotledsinflammation på båda fram...
Svar
19
· Visningar
1 999
Senast: Kissan
·
Foder & Strö Dökkvi beter sig mer som ett fullblod än som den islandshäst han är. Alla nerverna på utsidan. Till en början trodde jag det berodde på...
Svar
16
· Visningar
1 187
Senast: Ranger
·
I
Hästvård Mitt ena sto vägrar helt att gå.:( När hon väl går så stapplar hon... Har känt igenom hovarna och hon reagerar inte alls när man...
Svar
10
· Visningar
1 109
Senast: arabia
·
S
Hästvård Nu är jag så trött på alltihop! Min häst skadade sig i Maj, förstärkningsbandet vf. Jag har nu hållt på hela sommaren med göra små...
Svar
19
· Visningar
1 532
Senast: Smilla96
·
Foder & Strö Föredrar du havre eller korn? Varför? Vad har havre för fördelar? Vad har havre för nackdelar? Vad har korn för fördelar...
2
Svar
24
· Visningar
4 412
C
Hästvård Hej! Det är så att det står en häst i stallet som blir biten jämte ute i hagen av de andra hästarna. Han gör aldrig någonting tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: Ylva86
·
  • Låst
Hästvård Här diskuteras fång, frågan är i allra högsta grad aktuell och det kan man se inte minst på de olika trådarna som ramlar in dagligen i...
75 76 77
Svar
1 539
· Visningar
148 277
Senast: ny-och-nyfiken
·
Hästvård Hur avgör man om det är den stora eller lilla blodmasken en häst har? Är man tvungen att skicka in träckpsov för att få svar eller går...
Svar
1
· Visningar
942
Senast: pinky
·
Hästvård Damens strålar har blivit aldelles ljusa, svampiga. När jag skar bort en bit (lös) luktade den konstigt. Djupa skåror, lösa bitar...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 206
Senast: coari
·
R
Hästvård OM frågan ligger i fel forum flytta den tack! Min äldre dam blir periodisk återkommande fullkomligt hysterisk i tre dygn... Hon är en...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: chaarliaejh
·
J
Hästvård Hejsan! Har liten fråga och hoppas att någon kan besvara denna. :) Är så att min kompishäst står här hos mig, och jag har kommit fram...
2
Svar
20
· Visningar
1 796
T
Hästvård Blev livrädd idag! Snö ute och lilla hästen har kissat.. snön var mer röd än gul!! Typ lite orangeröd... eftersom hon haft problem med...
2
Svar
20
· Visningar
3 367
Senast: smocke
·
K
Hästvård Vår häst har ordinerats kortison i förebyggande. Vet någon hur kortisonet påverkar hästen. Enligt vet skall hästen ridas utan att...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: katter
·
S
Hästvård Någon som har tips på rycka man på hästen? :bow: :angel: och visst blir det fult om man klipper? Har för mig det... :)
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Marocko
·
I
Hästvård Min kompis häst har fått nån typ av klåda på halsen. Hästen kliar bort päls och man och nu börjar jag verkligen bli orolig. Hon har...
Svar
10
· Visningar
2 448
Senast: Jeeves
·
N
Foder & Strö Hur gör man för att räkna ut smältbart råprotein om inte det står? Det står bara råprotein 30,0 %.
Svar
5
· Visningar
1 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar