Någon som vet?

Sv: Någon som vet?

Okey!:) Ja, jag får vänta ett tag med badandet.. Hundschampoo tycker man ju borde fungera:)

Fungoral mjällschampo för människor blev jag rek av min veterinär när hästen såg ut så i pannluggen Blöt, schamponera. låt verka 10-15 min sen sköljer du. upprepa vid behov.

Okey!:) Ja, jag får vänta ett tag med badandet.. Hundschampoo tycker man ju borde fungera:)

Ja men det tyckte jag också lät som det skulle funka. Det brukar ju vara milda shampoon till hundar så varför skulle det inte funka på en häst liksom? men nu fick du ju mera tips och så! :D

Ser ut som mjäll. Smörj in med AVS 14. En lotion som jag använder så fort min islänning visar minsta antydan till mjäll i man o svans. Försvinner direkt!

Fast är inte det taskigt? Då har det ju INGET sätt att försöka lindra plågan?

Bara en tanke, jag har ingen exemhäst så jag vet inte hur det "ska" vara...

Problemet är att de kliar upp stora sår.
Därför måste man lägga allt krut på förebyggande behandlingar så att uppkomsten av eksemen förhindras. Har eksemet väl brutit ut, ja, då medför det lidande. Tyvärr.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka