Få hästen att torka snabbare?

Sv: Få hästen att torka snabbare?

Nej men hon tycker att det är det. Och det kan jag inte ändra på.

Ja, jag vet att jag har fått massa råd. Har dock ej haft tillfälle att pröva dem när det har varit så kallt. Int så kul att rida i typ -32 ;)

När jag rider ett lite hårdare ridpass så blir hästen alltid så svettig, och det kan ta ca 2-3 dagar innan han blir helt torr. Har ni ngt tips på hur det kan torka snabbare? Föreslå ej rakning, inget alternativ förens nästa vinter ;)

Se över ventilationen i stallet
Hötuss
Tunnare svetttäcke?

Jo, vi har ganska dålig ventilation i stallet. (det kan jag inte styra över, ej mitt stall) Han har fri till gång till hö i hagen och sen får han hö på kvällen också. Vi har ingen svettäcke över huvud taget, men jag ska prata med ägaren och se om hon kanske vill köpa ett :)

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 228
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka