Prövat allt, strålröta som inte försvinner...

Sv: Prövat allt, strålröta som inte försvinner...

menar du ionsil???

ah tack för de, ska åka förbi där i morgon och hämta hem en sån.

Det är ingen fara att få vircon på ballarna. När mina får mugg gör jag en blandning på vircon vatten o arnika som jag lägger som omslag på natten. Funkar kanon.:banana:

När ridskolehästen jag rider fick en riktigt envis strålröta som han tom. blev halt av, skrev vet. ut hippotrim. Han fick det både i munnen (som det är menat) och sen behandlade vi även utifrån med hippotrim i strålfåran. Sen hade han en sån där "toffla", typ i starkt tyg med gummi under foten, som man spänner fast runt benet. Den hade han ALLTID i boxen, så att den skulle hållas ren och torr hela tiden. Sen då hippotrim i fåran på natten, det blev bra!

Sen hade vi även ett gult pulver utskrivet av vet. som blandades ut med vatten som vi hade på natten en tid, minns inte vad det hette...En vit plastburk som egentligen var menat för boskap och något helt annat användningsområde...

det medel som tidigare hette "Thrush Buster", som numera säljs med namnet "Rengör strålen". Blå droppar som inte är särskilt hälsosamma att få på sig själv, brukar vara ganska effektivt.´

Det var precis det medlet jag menade, men hade för mig att namnet var bytt till Tough Stuff på Mustads produkter :confused:

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka