Sv: Inflammation hasleder
Han har i hela sitt liv gått på lösdrift + då tur/ridskola. Uppväxt i stora hagar. Nu står han på box sen 2 mån tillbaka går i relativt stora hagar. Är lugn i sin natur, trygg o säker herre. Han trivs i sin egen kuppe! får ha sin mat i fred då han inte är så ranghög, dock ej heller en hackkyckling..
Visar varken nu eller innan en hälta, en rörelsestörning som jag skrev, verkligen ett kunnigt öga då kan se, men inte dom andra 2 veterinärerna har sett nått (kan ju ha utvecklats) hästen har dock rört sig lika dant sen jag köpte honom, alltså även när jag provred honom så han har inte förändrats till det sämre utan snarare börjat slappna av mer i ridning, då utan sadel. Med sadel grinig o tillbaka till ruta ett.
Nu är det 1 mån vila i liten hage, går själv för hans kompis blev såld o vi vill inte släppa han med dom andra nu så han springer för det fick han absolut inte göra. Vågar inte chansa men han finner sig i det även om det är trist givetvis.
Ang trakterna får jag dubbla budskap (är väl så när man frågar runt). Enl hovis skulle det underlätta men läser man då Migos text känns det inte alls som det är det jag vill göra.
Han hade höga trakter runt om när han köptes. Vet att jag funderade över det men, ja.. kändes inte viktigt o tänkte att min hovis ansvarar för det. Nu har han vad jag kallar normala trakter.
Jag tror inte, även om jag ringer till förra ägaren o frågar om där verkligen inte finns någon anl till att bara just han hade höga trakter kommer förra ägaren inte att tala om för mig nu, om han varit dålig innan..
Man kanske just har lagt upp trakterna, satt han med ovana ryttare för dom inte kräver så mkt av han o låtit han lulla för att klara turridningen/ridskolan?
Migo.. När jag läser vad du skrivit så kan man se att hans bakhov, bakifrån vid ballarna är väldigt "klämd" som om den inte vidgar/de sig utåt på sidorna, alltså hoven ser smal o hög ut bakfrån.
En hovis jag sprang på, sa att man skulle lägga ringskor, det var det bästa. Nästa säger absolut inte, nått j***vla påfund från djursjukhuset, nä bara länga skon baktill så där blir bättre stöd..
Huga, snart får man bli allvetare själv..
Tack för tips om brodd, ska tänka på det..