Sv: blister

Man ska passa cedar oil lite, det är bra, men styrkan kan variera mellan olika flaskor! Jag har använt Cedar oli mkt och tycker det är bra om hästen är lite sliten i benen, de har iaf blivit fräschare av det! Franskt aktar jag mig för då det blir för mkt om det blir blött! Man kan ju blistra med vanligt liniment också, tex Radital salva och bandage kan blistra bra! Håller man sig till såna produkter så är det svårt att göra fel! Fast man blistrar förstås inte hela benen, och man ska ju veta var det är man blistrar och varför! Tycker jag!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: gammalek
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur