Sv: Hjälp!!!

Hon klarar inte av att äta lusern i någon form eller linfrökaka då hon får fruktansvärda proteinknölar över hela kroppen. Dessa går ju sedan ont på henne och tar ju flera år innan de går bort. Hon klarar av visst protein men måste då vara rätt protein så att säga. Hon kan ex äta kokade linfrö och hon klarar av att äta protein mineralerna, veterinären sa redan för flera år sedan att hon kan inte ta
Har du sett innehållsdeklarationen på Proteinmineral? EN del av proteinerna i det fodret kommer just från lusern...

(ibland blir jag förundrad över att vissa veterinärer är så tvärsäkra på orsak till vissa saker, t.ex s.k proteinknölar - som inte alls säkert beror på proteiner...)

Har du sett innehållsdeklarationen på Proteinmineral? EN del av proteinerna i det fodret kommer just från lusern...

(ibland blir jag förundrad över att vissa veterinärer är så tvärsäkra på orsak till vissa saker, t.ex s.k proteinknölar - som inte alls säkert beror på proteiner...)

Jag håller helt med dig. Det är ju dessutom inte bara veterinärer som är helt tvärsäkra på sin sak.
Men jag tycker det är ganska jobbigt. Jag vill gärna kunna tro på den veterinär jag anlitar. Sedan förstår jag i och för sig att de inte kan vara uppdaterade om allt.

Korsförlamningshästar ska ha minimalt med stärkelse och socker av alla de slag eftersom deras alltför aktiva insulin genast stoppar in det i musklerna som glykogen som FA skrev.

Om du bara behöver energitillskott så ge några hekto olja. Det stabiliserar också insulinkänsligheten. Behöver du både energi och protein så ge mer av ditt proteinkoncentrat. Det innehåller ju de viktigaste aminosyrorna, Dä behöver totalmängden protein inte vara så stor heller.
Fast krafft grund skulle jag ju inte rekommendera. Nästan 90 % är ju socker och stärkelsehaltiga ingredienser. Resten Lusern. HH

Tack för tipset. Man känner sig helt tom på ideér

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Vi har en treåring med mycket känslig mage. Under betessäsongen mår hon bra, har fast avföring och magen är lugn. Varje år under...
Svar
9
· Visningar
2 791
Senast: svea
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 049
Senast: Kodiak
·
Foder & Strö Fodermarknaden formligen översvämmas av dyra, dåliga foderprodukter som marknadsförs med felaktig och falsk information. Den senaste...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
18 671
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII