uppblåst mage

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Reingan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 194
R

Reingan

min femåring går på lösdrift (fri tillgång till ensilage) och är jätte uppblåst i sin mage. Känns som om det bara är gaser. Vad gör ni åt detta?

Sv: uppblåst mage

Jag hade börjat med att skicka in ett träckprov och kollat om hästen får i sig tillräckligt med protein.

Hur menar du att det känns som gaser?

Sv: uppblåst mage

Om hästens mage skulle vara så utspänd av gaser hade den haft kraftig kolik. Trumsjuka. Det är nog snarare proteinbrist - hur ser analysen av ensilaget ut? Torrsubstanshalt? Orkar hästen äta tillräckligt stor volym? Parasitstatus?

Liknande trådar

Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
796
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Bamburine
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 073
Senast: Freazer
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
384
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka