Sv: Hovslagare och försäkring...
Det är fri konkurrens hovslagare emellan!!
I vårt yrke konkurrerar man antingen med pris eller kvalitet.
Jag kan inte svara för vdb och coari men jag är ganska säker på att de precis
som jag har mer än full kundkrets. Hur kan våra kunder vara så in i h** korkade att de betalar mer än det dubbla när de tydligen kan få exakt samma arbete utfört med kvitto för halva priset??
Dessutom gör de det år efter år, som de trogna lojala dumskallar de är, eller??
Som jag skrev ovan så har jag fullt upp att göra och jag är inte orolig för konkurens från någon som ligger under halva mitt pris, men kan du försöka förstå att det inte går att överleva på 500:- inkl.moms/skoning om man arbetar heltid som hovslagare. Det borde väl vi hovslagare känna till!!
snordyra hovisar har jag inte pratat om, bara att jag inte betalar det priset. Sen är det upp till varje hästägare att betala vad dens hovis vill ha betalt. Jag är så pass ego så jag betalar inte mer än hovis vill ha betalt. Precis som jag inte betalar foderleverantören mer än den vill ha betalt heller. Och alla andra tjänster jag köper.
Och ja jag tror fortfarnade att min hovis jobbar vitt eftersom jag får kvitto med orgnummer och allt.
Det är fri konkurrens hovslagare emellan!!
I vårt yrke konkurrerar man antingen med pris eller kvalitet.
Jag kan inte svara för vdb och coari men jag är ganska säker på att de precis
som jag har mer än full kundkrets. Hur kan våra kunder vara så in i h** korkade att de betalar mer än det dubbla när de tydligen kan få exakt samma arbete utfört med kvitto för halva priset??
Dessutom gör de det år efter år, som de trogna lojala dumskallar de är, eller??
Som jag skrev ovan så har jag fullt upp att göra och jag är inte orolig för konkurens från någon som ligger under halva mitt pris, men kan du försöka förstå att det inte går att överleva på 500:- inkl.moms/skoning om man arbetar heltid som hovslagare. Det borde väl vi hovslagare känna till!!
Senast ändrad: