Hovslagare och försäkring...

Sv: Hovslagare och försäkring...

Alltså bör du kanske knipa igen lite vad gälller dina sk uträkningar. Jag vet INGEN som skulle kunna leva på den kostnaden. Det gäller precis samma med alla hantverkare.

App app app inte alla hantverkare. Har hört efter med snickare och alltiallo fastighetsskötare och den billigaste tog 300 plus moms och de dyraste tog runt 600 plus moms. Dom som var dyrast var elektriker och rörmockare. Priset är givetvis per person.

Nej det handlar om bara en sak kunskap och om personen har skott hästen innan och vet hur den skall skos. På travare handlar det för det mesta om att "byta skor" och jämna till. Vi verkar oftast inte mycket längre då många går barfota i loppen.

Det här var lika smart...Så du menar att jag som tar ca en timme på mig att sko inte har sakkunskap tillräckligt?

App app app inte alla hantverkare. Har hört efter med snickare och alltiallo fastighetsskötare och den billigaste tog 300 plus moms och de dyraste tog runt 600 plus moms. Dom som var dyrast var elektriker och rörmockare. Priset är givetvis per person.

App app på dig själv. De flesta bilmekare jag har haft kontakt med ligger på melan 6-900 i timmen plus alla yttre omkostnader. De rörkrökare jag träffat hittils har legat på ca 700 och de snickare jag känner ligger också på 6-700 i timmen.

Tänk en klippning. Tar ca 30-40 minuter. Hur mycket kostar det?

App app på dig själv. De flesta bilmekare jag har haft kontakt med ligger på melan 6-900 i timmen plus alla yttre omkostnader. De rörkrökare jag träffat hittils har legat på ca 700 och de snickare jag känner ligger också på 6-700 i timmen.

Från 140:- för en klippning.

Kära nån, det räcker inte ens på en salong där ingen har utbildning och klipper bara efter potta.

Möjligen herrklippning, pensionär med tre strån kvar på roten.;)

Jag skrev FRÅN 140:- och det är den billigaste frisören i stan. Att sen nästa tar 300:- är ju en helt annan sak :) själv klipper jag mig hos en som tar 300:- och är mycket nöjd med henne.

Men båda ger kvitto till sina kunder.

Jag skrev FRÅN 140:- och det är den billigaste frisören i stan. Att sen nästa tar 300:- är ju en helt annan sak :) själv klipper jag mig hos en som tar 300:- och är mycket nöjd med henne.

Men båda ger kvitto till sina kunder.

hur många klippningar hinner hon med på en timme?

Hur ska jag veta de? Det beror väll på vad för frisyr kunden ska ha.

Det borde du veta om du klippper dig där, vad jag ville med det är att det tar vanligtvis melan 25-35 minuter för en "standard"klippning. Och de priser jag pröjsar ligger mellan 3-500:- Och vips är vi uppe i samma summor som vi snordyra hovisar...

Jag har fått många skratt i kväll, dels genom ett par trådar, sen har vi hovslagareförbudet.:p

Jag förstår inte att du går på detta,, fattar du inte att hon bara försöker reta gallfeber på dig (jag e oxå irriterad).

Du talar för döva öron,, vad du än skriver eller hur mkt tid du än lägger ner på ett försök till seriöst svar så kommer "pippilotten" vända det till ngt helt annan..

Maken till person att värgra inse att man haft fel har i alla fall inte jag varit med om.

Fast lite kul e det,, som boj skrev man får sig ett gott skratt i denna tråd.. Hoppas den inte blir låst för den är väldugt svängig och intressant.

Det är inte så lätt att jämföra timlön mellan hantverkare sådär.

Hade precis ute en rörmockare och han tog mkt riktigt 600:-/tim, men utöver det tog han betalt för att fylla på lagret i sin bil hemma, + avgift för servicebilen, + körersättning givetvis, + timtid i bilen och givetvis för material.

Det är väldigt stor skillnad på hur de olika yrkesgrupperna specificerar sina fakturor.

Det borde du veta om du klipper dig där, vad jag ville med det är att det tar vanligtvis melan 25-35 minuter för en "standard"klippning. Och de priser jag pröjsar ligger mellan 3-500:- Och vips är vi uppe i samma summor som vi snordyra hovisar...

:cool: snordyra hovisar har jag inte pratat om, bara att jag inte betalar det priset. Sen är det upp till varje hästägare att betala vad dens hovis vill ha betalt. Jag är så pass ego så jag betalar inte mer än hovis vill ha betalt. Precis som jag inte betalar foderleverantören mer än den vill ha betalt heller. Och alla andra tjänster jag köper.

Och ja jag tror fortfarnade att min hovis jobbar vitt eftersom jag får kvitto med orgnummer och allt.

Jösses man skulle kunna tro att du har haft en dålig dag på jobbet med en massa klagade kunder :crazy:

Viderutbildning? jo det har vi fått via hovslagerföränings införmation om olika typ av material som har kommit utt på marknad.
Jag las´d i Americans Hovslager Journal om vad nytt dom har kommit främ med.

Du för läsa vad jag skriv, Kurs 2 1977, vi alla görde Slutprov och fick Diplom. Den slutprov var grunden för den slut prov du skulla göra, men våra innabär Klovvård oxo.

Nej lilla gumman, vi had igen Juppi Nalli på den tiden, man fick planera med kunden i förvägg och lära att hitta sig rätt till stället.
Az

Jag har oxå intyg på att jag är godkänd klöv vårdare, det ingick på den tiden som ett grundkrav för att få avlägga Gesällbrevet. Du skriver att du fick ett diplom men att slutprovet var grunden för själva Gesällbrevet så varför har du då inte ett godkännt Gesällbrev???

Så om jag förstår det rätt så har du ingen vidareutbildning från 1977 till i dag 2009,,, det betyder drygt 31 år helt utan att tagit del av vad forkningen kommit fram till och vidareutveckling.. Skrämmande!!!

Slutligen,, kalla mig inte för lilla gumman,, visst jag beter mig som en gnällkärring men jag har till skillnad från dig stake nog att förstå hur viktigt det är att fortutbilda sig.

Skillnaden mellan män och kvinnor är att män anser sig aldrig bli fulländade medans kvinnor redan vid födseln verkar vara ofelbara.

Det är inte så lätt att jämföra timlön mellan hantverkare sådär.

Hade precis ute en rörmockare och han tog mkt riktigt 600:-/tim, men utöver det tog han betalt för att fylla på lagret i sin bil hemma, + avgift för servicebilen, + körersättning givetvis, + timtid i bilen och givetvis för material.

Det är väldigt stor skillnad på hur de olika yrkesgrupperna specificerar sina fakturor.

Ja det är det men givetvis så erbjöd du dig att betala honom 50% mer för att vara solidarisk mot alla andra rörmockare ;)

Och ja jag tror fortfarnade att min hovis jobbar vitt eftersom jag får kvitto med orgnummer och allt.

Och vad är det för orgnummer och allt??

Lägg ner nu,, du e nöjd och tydligen din hovis oxå. Fakta är att han måste ha ngt problem med att få jobb eller göra detta "vid sidan om" för det finns inte en tjans att överleva på den lönen vitt som huvud inkomst.

Räkna själv och svara nu på min fråga hur många hästar din hovis behöver sko för att i slutändan på ett år kunna ta ut en skälig lön..

:eek:
Viderutbildning? jo det har vi fått via hovslagerföränings införmation om olika typ av material som har kommit utt på marknad.
Jag las´d i Americans Hovslager Journal om vad nytt dom har kommit främ med.

Du för läsa vad jag skriv, Kurs 2 1977, vi alla görde Slutprov och fick Diplom. Den slutprov var grunden för den slut prov du skulla göra, men våra innabär Klovvård oxo.

Az
Man blir rätt mörkrädd om man som du verkar tro att man är fulllärd när man gått en grundutbildning på 70-talet...:eek:
Det var ju på stenåldern,då det även ingick i utbildningen att titta på när hästar fick tänderna raspade,och sen trodde vissa hovisar att de var tandläkare också.
Okunskap var lika illa då som nu.
Som hovslagare blir man aldrig fullärd ,och jag hoppas du inte kladdar på andras hästar med den inställning du verkar ha..
Du måste skämta om du tror det räcker med att vidareutbilda sig genom att läsa om olika material???
Hjälp ,jag blir livrädd när jag läser om folk som saknar all självkretik och anser sig fullärda.:crazy:
Är du på riktigt? Du måste skämta ..hoppas jag

"Ju mer man lär sig desto mer inser man att man inget begriper";)

Liknande trådar

Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 838
Senast: Piranesi
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skrev den 14/11 2014 på ett medryttaravtal till en häst jag rider 2-4 dagar i veckan. Avtalet i sig täcker i stort sett alla...
2
Svar
38
· Visningar
4 226
Senast: Rosett
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 601
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Hovslagaren som använts i stallet där jag är medryttare har bestämt sig för att inte ha firma längre. Hovis är utbildad och har haft...
Svar
3
· Visningar
1 476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka