Vad kan detta vara? *bilder*

Sv: Vad kan detta vara? *bilder*

Nej, det har jag aldrig sett attt hon gör, har också svårt att tänka mig att hon skulle lyckas slå så högt upp?

Jag ska ringa ägaren och fråga igen vad hon menade.

Ja du säg inte det. min lyckades med det ända upp på kronranden=/. Kortade honom i tån bak å det blev bättre på nått konstigt sett! Han rids även alltid med boots runt om.

Precis som det på det svarta benet har min häst två styckna på ett ben också. Har haft ända sedan jag köpte henne och det var för åtta år sedan. Besiktningsprotokollet säger att det är ärrvävnad. Inget hon har lidit av och inget jag har lidit av heller förutom att det är lite fult.

//Doccan

nja, mugg tror jag inte... tror nog, som någon annan sa, att det är ett dåligt läkt sår med ful och mycket ärrvävnad.

Håller med. Jag tror det är sår som läkt illa.

Angående det mörka benet så undrar jag om det är ett fram eller bakben?

På ett bakben och särskilt om det skulle vara b b så kan det vara en överkotning om hästen halkat, och ev även fläkt sig. En av mina tidigare hästar fick en sån skada då hon slet sig från en skötare på en hal väg, sköt ifrån med bakbenen och kotade över. Hästen fick inte fläkskador lyckligtvis, men det kunde hon mycket väl ha fått. Däremot fick hon fula sår fram på kotorna varav det ena var svårläkt och lämnade ett liknande ärr.

Det är, som det står, ett bakben och bara på det ena, enligt bilderna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka