Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fler än jag som reagerat eller är det bara så att jag ännu är lite "ovan"?
Jag håller med om att det finns en väldig massa olika poster som man inte kan påverka, det bara kostar så. Med tanke på att besöket tog ca 10 min och kostade nästan 1000 kr = 100kr/min = 6000 kr /h, kan man undra om det är rimligt.
Känns igen och känns igen... Ingen normal företagare skulle väl skriva en så fjollig räkning med ören och allt!?
Ja jag gör det veterinärerna tjänar massor med pengar på vaccinations tvång och det är vi som får betala det. Jag kollade lite och mina vaccinations kostnader kommer ligga runt 4000 i år. Sjukt tycker jag på 3 hästar (grundvaccination på samtliga).
Jag har liksom tänkt att det är hästarna och hästägarna som tjänar massor på att låta vaccinera hästarna. På så vis slipper hästarna bli sjuka och hästägarna sparar in massor på veterinärvården. Men visst, man kan ju se det på olika sätt.
Man behöver ju inte göda veterinärer genom att vaccinera heller, vill man inte tävla så slipper man ju "tvånget". Eller tycker du att veterinärer ska jobba gratis för att du har valt att ha häst?
*kl*
Jag har varit med om att en vet. tagit kostnad för alla hästarna (tot kanske 7-10) med reseavgift alltså ca 300-400 per häst. Jag hade ju två hästar alltså gånger två Det vart mindre skoj.
En veterinär skall inte kunna ta ut 500 för att ge en spruta som kostar 165. Detta plus resa på mellan 200 och 500. Det är total idioti. Om det kostar 165 kr för vaccinet och 45 kr för spruta och övrig utrustning hade det varit "normal" kostnad. Vad är allt annat?