Hovproblem - svamp, röta..?

Sv: Hovproblem - svamp, röta..?

Ett litet tips som jag fick när mina hade början till röta var att ställa de i vattenbad med äppelcider vinäger, det fungerade utmärkt :) behövde bara stå några gånger så var det borta.

Tack för tips.
Men nu var det ingen röta i hennes hovar, fanns inte ens antydan :banana:

:rofl: Det låter som jag, vissa dagar (ta fel väska)..
Men nädå - inte idag! :D

Såhär fiiina är hennes fötter nu!
Honey+007.jpg

Såhär fiiina är hennes fötter nu!
Honey+007.jpg

Jag vill inte verka petig men går det inte att avskönja en pytte,pytteliten strålröta i mittstrålfåran. Jag ser det i alla fall när jag förstorar upp det i 59.000 megapixlar.:eek:

Allvarligt,, fint,snyggt och välskott!!! En sak stör mig dock,, varför travskor på en icke travare, har det med balanceringen att göra???

Fint va det i övrigt i alla fall!!!:bow:

Och bäst av allt,,jag hade för en gång skull rätt.:banana:

Köper bingolott i morgon.:crazy:

Allvarligt,, fint,snyggt och välskott!!! En sak stör mig dock,, varför travskor på en icke travare, har det med balanceringen att göra???

Travskor? Jadu, vad jag vet används de där skorna på de flesta hästar hovis skor (de har ridskola hemma, han skor rubbet där...).
Fast icke travare? Honey är vbl.travare :D Fast går inte på travet, förstås.. :angel:

Haha, jag frågade stackars hovisen säkert tio ggr om det inte fanns någon röta...snacka om nojjig man känner sig ibland. :p

Det mesta är enkelt med traditionell hovvård.;)

Sorry, kunde bara inte,,,,,,,:angel::rofl:

Jag tycker iof att det gör mer skada än nytta men det vet du redan att jag tycker så det är ingen mening att bli osams om det. Alla har vi olika åsikter.

Ingen trodde på att jorden var rund i början heller eller att kvinnor var så smarta så att de också skulle ha rösträtt, tur att det fanns de som vågade gå mot strömmen ;)

Jag tycker iof att det gör mer skada än nytta men det vet du redan att jag tycker så det är ingen mening att bli osams om det. Alla har vi olika åsikter.

Ingen trodde på att jorden var rund i början heller eller att kvinnor var så smarta så att de också skulle ha rösträtt, tur att det fanns de som vågade gå mot strömmen ;)

Du får tycka precis vad du vill så länge det inte leder till den enskilda individens långvarigt lidande. Det finns absolut inget att bli osams om bara för att man har olika kunskap.

Nu har du tjansen att få rösträtt,, röstar du för att det va strålröta eller röstar du emot att det va strålröta??

Är du kvinna så förstår jag om du röstar för, det kommer oxå stärka min erfarenhet av att kvinnor aldrig kan ha fel.;)

Jag vill inte verka petig men går det inte att avskönja en pytte,pytteliten strålröta i mittstrålfåran.

Fint va det i övrigt i alla fall!!!:bow:

Och bäst av allt,,jag hade för en gång skull rätt.:banana:

Köper bingolott i morgon.:crazy:
Vill inte vara petig men...på första bilden är hoven och hovskägget svart och på nyskodda bilden är hoven vit med vitt hovskägg.:angel::rofl:

Jag tror jag ska köpa en triss lott för jag verkar ju smartast ha ha ha.;):D

Vill inte vara petig men...på första bilden är hoven och hovskägget svart och på nyskodda bilden är hoven vit med vitt hovskägg.:angel::rofl:

En kväll på krogen träffade jag världens Blondie,, när jag nästa morgon vaknade upp i samma säng så va det ingen Blondie mer utan en Bamse negress.

Du smartast,, ja i alla fall smartare än plogbilen som klöv din smedja i dag, kanske såg inte heller han skillnaden på svart och vitt.:rofl:

Du smartast,, ja i alla fall smartare än plogbilen som klöv din smedja i dag, kanske såg inte heller han skillnaden på svart och vitt.:rofl:
Tur att smedjan inte va färdigbyggd.:crazy:Sen va det inte plogbilen ,det var grusbilen.:devil:
Jag tror killen som körde hade en jäkla röta.*host* För att hålla sig till trådens ämne..;):D
Jag har gott om kaffeved,ta med kaffe själv.Välkommen.:idea::rofl:

Det kanske är en annan hov på hästen, ibland har de ju inte samma färg på alla fyra.:idea:

Om du kikar på hästens hovar så förstår du varför ;) Framhovar mörka, bakhovar ljusa/randiga :D

Honey+004.jpg

Varför lägger du inte ut en bild på samma hov som du la in i början? Det är väl mer intressant....:confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka