proteinutsöndring???

Sv: proteinutsöndring???

jo men jag har läst på så mycket jag har kunnat om regnskållor och det liknar inte alls det på beskrivningen..

Hmm, om hon är dålig i magen med kolikkänning så kan det ju ha ett samband? Har du någon teori om varför hon är dålig i magen, hur är fodret? Det kan ju råka komma med diverse växter i hö/hösilage, och då skulle både koliken/utslagen kunna bero på det?

har tänkt på det med, jag har bytt grovfoder, dvs vall, för att se om det ändrar sig, eftersom vi har mycket örter i vårt hö, så nu har hon rent gräshö(ja ok, nån klöver och liite annat är det ju i) men det ändrar sig inte.. jag är alltså väldigt inne på att raka hela hästen... men det känns motigt som attan, jag gillar inte det där, vill gärna att dom ska få ha sin päls..

Vad får hon för kraftfoder? Tänkte på att färdigfoder kan ju innehålla nåt hon inte tål? har också hört att man använder nåt slags bindmedel i pellets..

hon får 2dl betfor och 2dl kornkross. varför vet jag inte, men jag tycker synd om henne när dom andra får..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: Ninnurur
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 537
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka