Göda ponny?

Sv: Göda ponny?

Vad är det för värden på höt? om den behöver mer muskler prova att ge lusern lr krafft protein istället för grunden... Lusern är ju bäst eftersom det räknas som grovfoder.

Jo, han går på lösdrift.

ok, tror du måste öka på höt, du ser ju vad vi andra ger som har D-ponnyer 12 reps 13 kg och min går inte på lösdrift och är inte underviktig.
Äter han i fållan även på kvällen? Väntar ni tills han ätit upp? Hur lång tid tar det? När vår ponny får sin sista högiva på kvällen har han fler timmar framför sig med mat.
Jag kan bara säga hur jag skulle gjort, jag skulle sett till att den fick i princip fri tillgång och ta en anlys av höt för att se hur mkt och vilket kaftfoder du ska ge.
Skulle min D-ponny få 9kg grovfoder och gå på lösdrift skulle den rasa i vikt.

Går han på lösdrift, skulle jag absolut ge mer mat, vet inte hur kallt det är hos dej, men är ca 10 - här på dagen nu bara... Fryser hästarna så tar de energin de får från maten (kemisk energi) och gör om det till värme (värme energi) ...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en 30 årig connemara ponny som hållit hullet fint tills hon blev 29. Vi har haft regelbundna besök hos vet för koll av tänder...
2
Svar
24
· Visningar
1 865
Senast: Fille
·
Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända...
2
Svar
22
· Visningar
2 072
A
Foder & Strö Hej Foderanalysen har kommit och jag letade upp Nutrian på nätet,såg enkelt ut. Men vilka siffror från analysen ska jag använda...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: Korven
·
J
Foder & Strö Hej! Jag ska åka på ridläger i sommar med min egna ponny på 10 år, en connemara. (om det funkar alltså) Jag undrar då, vad ska man...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka