Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är det för värden på höt? om den behöver mer muskler prova att ge lusern lr krafft protein istället för grunden... Lusern är ju bäst eftersom det räknas som grovfoder.
ok, tror du måste öka på höt, du ser ju vad vi andra ger som har D-ponnyer 12 reps 13 kg och min går inte på lösdrift och är inte underviktig.
Äter han i fållan även på kvällen? Väntar ni tills han ätit upp? Hur lång tid tar det? När vår ponny får sin sista högiva på kvällen har han fler timmar framför sig med mat.
Jag kan bara säga hur jag skulle gjort, jag skulle sett till att den fick i princip fri tillgång och ta en anlys av höt för att se hur mkt och vilket kaftfoder du ska ge.
Skulle min D-ponny få 9kg grovfoder och gå på lösdrift skulle den rasa i vikt.
Går han på lösdrift, skulle jag absolut ge mer mat, vet inte hur kallt det är hos dej, men är ca 10 - här på dagen nu bara... Fryser hästarna så tar de energin de får från maten (kemisk energi) och gör om det till värme (värme energi) ...
Hundavel & Ras Gällande din dotters bestämdhet etc. Även sådana barn förtjänar att ha roligt och nå framgång. När jag växte upp så hade jag bara svåra...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.