Vad gör ni med hästen ??

Sv: Vad gör ni med hästen ??

och sluta skräm dom blivande mammorna ;)
Jag var i stallet efter en vecka och satt på hästen efter två, det var inte så skönt att sitta i traven i början men tre veckor efter förlossningen så red jag som vanligt, hopptränade och allt.

ne, försökte ju dementera det igen!! haha!!
Vissa har lätta graviditeter och kan göra allt som vanligt, vissa har inte det!! Det som är lite synd är att man ju inte kan veta det innan!! Men det är helt klart värt det!! :love:
och rida kan man ju göra hela livet sen!!

Om du inte har en extremt lätt graviditet så kommer du inte att kunna cykla heller vad det lider... för mig tog det ca 12 veckor efter födsel innan jag ens tänkte tanken att rida... stygn, svullen (på vissa mindre roliga ställen) och avslag gjorde att lusten till det inte var så stor!! Men det beror ju mycket på hur själva förlossningen går =)

säger det igen... medryttare ;)
Har du god ekonomi kan du ju lämna honom på träning!! ;)

:eek:

Ja man hoppas ju på det bästa

Jag hade foglossning och var sjukskriven från v22 tror jag det blev, det var inga problem med att cykla någonsin.
Det är nog väldigt individuellt hur man mår och känner sig.

och sluta skräm dom blivande mammorna ;)
Jag var i stallet efter en vecka och satt på hästen efter två, det var inte så skönt att sitta i traven i början men tre veckor efter förlossningen så red jag som vanligt, hopptränade och allt.

:bow::bow:

Sådana inlägg vill jag läsa ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
264
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 852
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 190
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12