Urinvägsinfektion

Sv: Urinvägsinfektion

*kl* min valack har haft urinvägsinfektion. Det började med att han hade ett sår på benet som svullnade upp. Ngn dag efter så kissade han 4 gånger på en timme, fick feber och matvägrade.... Veterinären trodde inte på urinvägsinfektion då det skulle vara så pass ovanligt - men hon tog blodprover för att kontrollera om ngt var fel. När provsvaren kom så fick vi åka in till kliniken för en nogrann koll. Stackars pålle fick t.o.m en kamera uppstucken i pillesnorren, så jag vet hur en urinblåsa och ett urinrör ser ut inifrån :p Det slutade med hippotrim i (14 dgr?)för pållen (och en fet räkning till matten vars försäkringsbolag inte täcker mediciner :devil:)

Sv: Urinvägsinfektion

Hej
Min valak gör som lillsillen beskriver att dennes sto gör men jag har kopplat de lite till när vädret slår om under dagen å han har haft ett för svalt täcke på sig så han vart lite kall när han kom in, dagen efter har de vart bra igen oftast. Jag har även kopplat de lite till stress, när jag köpte honom och han kom hem så jorde han så dom två första dagarna innan han hunnit landa och inte va stressad längre.
Kan de va något fel ändå på honom?

Mvh

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka