Gallig led?

Sv: Gallig led?

Suck.. I kväll när jag var i stallet var gallan tillbaka, och nu var det like ökad värme på den. Han hade dock stått inne en stund när jag kom, och jag red inte ikväll så jag såg inte om den försvann vid rörelse. Den är inte så himla stor, 3-4 cm kanske och känns mjuk.
Ska börja linda med BoT i morgon, får hoppas att det hjälper. Har även börjar ge Bioglucomin i förebyggande syfte.
Vill verkligen inte att detta ska ställa till några problem!

Sv: Gallig led?

låter lite som en sån galla min pålle har (haft sedan jag köpte henne 2000.. det blir mindre och försvinner nästan helt när jag rider, men så fort hon står stilla kommer den tillbaka.. speciellt om hon blivit riden å ställts in direkt då kommer den tillbaka fort. Nu har jag ställt min pålle på lösdrift å hon har varit superfin i benen. inte en galla på 1,5 år. hon e fräschare i benen nu än någonsin innan å d ehar jag lösdriften å tacaka för. Min tjej har med fått bioclucomin (osäker stavning) mest i säkerhets skull..

självklart e hon kollad av vet mm. så kan ingen säga nått om de ;)

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 432
Senast: KAROLIJNAH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka