Måste skriva av mig lite.. Är så lessen:(

Sv: Måste skriva av mig lite.. Är så lessen:(

Det låter ju jättebra! Vad skönt att den värsta krisen är över för er:)
Se nu till att få riktigt bra och noggranna eftervårdsråd. på pränt, så att du kan hålla honom frisk o slippa återfall.

Jag har följt klinikråden sen den dagen vi lämnade och, peppar, peppar, vi har ännu efter 1,5 år inte haft ngt återfall!

Det låter ju jättebra! Vad skönt att den värsta krisen är över för er:)
Se nu till att få riktigt bra och noggranna eftervårdsråd. på pränt, så att du kan hålla honom frisk o slippa återfall.

Jag har följt klinikråden sen den dagen vi lämnade och, peppar, peppar, vi har ännu efter 1,5 år inte haft ngt återfall!
Han var ju i skara för exakt 3 år sen så såå länge har han klarat sig. Men jag tror mkt på att han fick denna kolik utav boxvilan.. Han har ceval som han får ihop med lite betfor åh morötter m m. Det medlet är jättebra!! Så det kommer nog bli så att vi ska fortsätta med det sen med..

Ringde idag åh det är så lustigt för nu så var tarmljuden lite nedsatta åh han äter inte så bra.. Men han har inte skrapat med benet som han har gjort innan nu dom här dagarna åh han har ingen smärtlindring.. Men dom ska göra ul åh så på han sen så jag ska ringa runt 13:00 så all glädje igår försvann rätt så fort idag.. Nu är jag livrädd igen!! Vill bara att han ska komma hem åh bli frisk! Men han får ju den rätta vården åh det är ju huvudsaken..

Lider med dig. Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara att bara vänta och inget kunna göra.
Hoppas allt ordnar sig!
Tröstkramar!

Ja, boxvilan är säkerligen huvudorsaken till koliken, är hästen dessutom känslig sen förut så är risken stor.

Han är i goda händer så håll nu modet uppe!

Ja, boxvilan är säkerligen huvudorsaken till koliken, är hästen dessutom känslig sen förut så är risken stor.

Han är i goda händer så håll nu modet uppe!
Ja han är ju känslig sen innan så det är säkert så..
Pratade med Vet. förut åh det var en manlig den här gången. Åh han hade kännt att det var ngt längre farm som sist. Han kände det med fingertopparna. Så han ska gå igenom hans journal från förra gången åh se om det var ngt som han svarade på eller så... Han skrapar lite med benet nu men vet. trodde det berodde på att när avföringen flyttar sig så gör det nog ont i tarmen.. Ska ringa vid 16:00 igen.. Men vet. sa även att han inte såg så allvarligt i detta.. Åh det kändes alla fall bra åh skönt åh höra...

Lider med dig. Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara att bara vänta och inget kunna göra.
Hoppas allt ordnar sig!
Tröstkramar!
Ser att du har en fjord oxå. Visst är dom härliga. Har haft min i 11 underbara år:)
Tack så mkt det behövs..

KL

Tycker synd om din häst och hoppas han blir bra.

Men snälla, kan du lära dig skillnaden mellan "åh" och "och". Det är lite jobbigt att läsa alla dessa "åh" som man inte förstår om du menar som en suck eller som "och".

Förlåt men...Det är kanske inte läge för sådant just nu?

KL

Tycker synd om din häst och hoppas han blir bra.

Men snälla, kan du lära dig skillnaden mellan "åh" och "och". Det är lite jobbigt att läsa alla dessa "åh" som man inte förstår om du menar som en suck eller som "och".
Ursäkta mig om jag skriver så du tycker det är jobbigt att läsa. Men det är mitt sätt åh skriva och har inte du lust att läsa det eller svara på det så är det ok om inte gör det för min skull.. Finns så många andra trevliga personer som har svarat mig på allt jag har skrivit... Åh jag håller med Arista att det är kanske inte läge för sådant just nu.. Men jag får väl försöka skriva lite mer så alla förstår då..

Det hoppas jag oxå att han blir!

Hoppas verkligen han blir bra! Du verkar tycka väldigt mycket om din gamla kompis och ger honom allt han behöver! Tråkigt att det har blivit så mycket problem:cry:

Är det fjordingen som är Snobben som du älskar i ditt nick?

Hoppas verkligen han blir bra! Du verkar tycka väldigt mycket om din gamla kompis och ger honom allt han behöver! Tråkigt att det har blivit så mycket problem:cry:

Är det fjordingen som är Snobben som du älskar i ditt nick?
Ja det är Snobben som är Dålig.. Har haft han i 11 år åh vi kan varandra helt åh hållet.. Min första egna underbara älskade häst:)
Ja det har varit väldigt mkt här nu.. Först benet åh sen detta.. Men vet. sa tidigare idag att han inte tog det så allvarligt detta med magen och jag hoppas han har rätt... Men tycker inte att han skulle säga ngt sånt om han inte var säkert eller så... Eller vad tror du??

Nej det hade veterinären verkligen inte sagt om han inte menade det. Hade det varit allvarligt för Snobbens liv hade de sagt det, så det var ju goda nyheter!

Nej det hade veterinären verkligen inte sagt om han inte menade det. Hade det varit allvarligt för Snobbens liv hade de sagt det, så det var ju goda nyheter!
Ja jag tänkte så jag med.. Jag har en förmåga åh stressa upp mig alldeles för mkt ibland.. åh grubbla så mkt över att sa han så.. Menade han så.. Ah du förstår..
Men det var skönt att du höll med mig där :)

har precis läst igenom din tråd och hoppas att allt har fortsatt gå framåt. Säger i alla fall lycka till!:bow:

Hur mår han? Allt ok?
Han verkar må bättre idag. Han har drickit 16 liter vatten idag själv. Sen kände vet. oxå att han hade väldigt torr avföring i tarmen som han då tog ut åh vet. tror att det var detta som gjorde att han fått kolik. Han har inte haft ngt kolikanfall sen i förrgår eftermiddag. Han sa även att Snobben set ut åh vara mkt piggare idag än vad han har varit innan då han har stått hos dom! Så nu väntar dom på att han ska bajsa själv åh gör han det åh så då kanske han snart kommer hem:)

Tack snälla!

Undrar också hur det gått!
Hej:) Jo då han har druckit 16 liter vatten själv idag åh han hade torr avföring i tarmen som vet. tog ut åh han trodde det var det som gjorde att han hade fått kolik. Nu väntar dom bara på att han ska börja bajsa själv. Sen fattade jag som att han får komma hem när han gör det åh allt funkar som det ska åh så.. det känns jätteskönt.. Hoppas bara det kommer igång med!

Tack för att du är så snäll:)

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Celinehenn
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 135
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 248
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka