Måste skriva av mig lite.. Är så lessen:(

Sv: Måste skriva av mig lite.. Är så lessen:(

Vill bara tillägga att vet. ringde förut på Snobbens Begäran sa han haha.. Han sa att han hade bajsat åh han var pigg åh lite bråkig.. Så är han bråkig så är han frisk igen tänkte jag.. Vet. sa även att han vill kolla hur det fungerar imorn oxå åh fungerar det bra så får vi hämta hem han på fredag eller lördag:D Håll tummarna att det kommer gå bra!!

Tack alla för ert stöd!!

Senast ändrad av en moderator:

Åh, vad roligt att höra:) Då har du snart din häst hemma o kry igen!

Då måste det vara din pålle jag har sett idag ;) passerar klinken på väg till skolan.

Hoppas att han blir helt bra i ben och allt!

Em

Åh, vad roligt att höra:) Då har du snart din häst hemma o kry igen!
Ja det känns jätteskönt.. Hoppas han är bra åh så imorn med så kan han få komma hem på fred. Dom sa att han var lite små bråkig nu hehe.. Då är han sig lik då är han frisk:P

Då måste det vara din pålle jag har sett idag ;) passerar klinken på väg till skolan.

Hoppas att han blir helt bra i ben och allt!

Em
Nämen jaha där ser man.. Åh jag längtar såå tills jag får pussa åh krama han igen:) Jag vet att det var en fjording till där men som sagt min är rakad på ett ben och på två ställen på halsen nu.. Det var säkert han du såg då! Jag har sparat längre man på han oxå.. Visste du om att jag hade skrivit här inne innan du såg han eller tvärtom:)?

Tack så mkt!

Vad skönt att han mår bätte och att duska få hem honom snart.

Kolla av med vet nu hur du ska göra med motion med tanke på senan. Min valack som skadade flera senor allvarligt fick ju kolik och hade total boxvila, men jag var ju tvungen att röra på honom så jag gick små korta promenader flera ggr dag för att hålla magen i gång.

Stort lycka till nu!!

Vad skönt att han mår bätte och att duska få hem honom snart.

Kolla av med vet nu hur du ska göra med motion med tanke på senan. Min valack som skadade flera senor allvarligt fick ju kolik och hade total boxvila, men jag var ju tvungen att röra på honom så jag gick små korta promenader flera ggr dag för att hålla magen i gång.

Stort lycka till nu!!
Tack så jättemkt. Fick reda på att jag ska gå 20 min två ggr om dagen nu:) Åh han ska få salt i vattnet då han ska dricka lite mer.. Var åh hämtade han idag:) Känns helt underbart åh han hemma igen!!!

Hur har det gått med din häst och så.. Blev den bra efter skadan? Hoppas att snobbens ben läker så pass så man kan få skritta honom alla fall....

tack!

Nu är Snobben hemma:D Var åh hämtade han idag åh allt är jättebra med han nu:D Känns helt underbart!! Tack alla som har stöttat mig åh pratat me mig för åh hålla mig någolunda lugn:)

Får gå med han 2 ggr i 20 min om dagen. Han ska få salt i vattnet då han ska dricka mer. Han ska få gå ute i en hage när vädret är bra i några timmar om dagen. Han ska få betfor 2 ggr om dagen för att magen ska hållas igång och sen får han ju sitt andra magmedel med Cheval...

Tack än en gång:)!!

Åh vad kul att höra att allt är bra, läste precis igenom hela tråden och blev ledsen med dig i första inlägget, nu kommer det nästan glädje tårar istället :)

Vad skönt att han e hemma igen! :laugh: Nu får du pussa ordentligt på honom!

20 min två gånger om dagen låter ju strålande!

Min häst hade ju slitit av förstärkningsbandet, allvarlig gaffelbands skada + skada på ytliga böjsenan på samma ben.
Jag jobbade med honom i dryga 1 år med att sakta åter rehabilitera honom. Han får fortfarande inte gå i stor hage, iom att han är så busig och risken är att sliter upp skadan igen. Men det innebär ett stort ansvar att hålla honom vid gott mod och att han får ordentlig med motion.
under dessa förhållande räcker det inte med att bara skritta honom.

Jag och vet hade som plan att han 7 mån efter skade tillfället skulle klara att trava ca 20 min dag utan att bli över ansträngd eller halt.

Han var ju dressyhäst innan skadan, och idag rider jag faktiskt de rörelser som ingår i msv och även mera samling, men fortfarande på en light nivå.

Jag är extremt noga med underlag, och hela tiden uppmärksam på hur mycket jag vågar tänja på gränserna.

Han stod iboxvila ca 3 mån+ sjukhage i ca 7 mån. Jag gick promenader med honom ca 3-4 ggr/dag och utökade det succesivt. Ca 4 mån efter skade tillfället så började jag skritta uppsuttet ca 1 tim dag och utökade sakta med trav och så småning om galopp.

Skönt att din är hemma och allt ser bra ut, fråga gärna något om du undrar.

Åh vad kul att höra att allt är bra, läste precis igenom hela tråden och blev ledsen med dig i första inlägget, nu kommer det nästan glädje tårar istället :)
Tack snälla... Ja det ä verkligen jätte skönt att ha han hemma:) *kram*

Vad skönt att han e hemma igen! :laugh: Nu får du pussa ordentligt på honom!
Ja det får jag göra hehe.. Han tittade så lustigt igår innan vi skulle lasta han. Då gnäggade han åh alla andra hästar svarade han inne på sjukhuset:) Sen gick han in, jag behövde nog inte ens hålla i grimskaftet så bra gick det... så han ville nog hem han med hehe

tack så mkt:) kram

20 min två gånger om dagen låter ju strålande!

Min häst hade ju slitit av förstärkningsbandet, allvarlig gaffelbands skada + skada på ytliga böjsenan på samma ben.
Jag jobbade med honom i dryga 1 år med att sakta åter rehabilitera honom. Han får fortfarande inte gå i stor hage, iom att han är så busig och risken är att sliter upp skadan igen. Men det innebär ett stort ansvar att hålla honom vid gott mod och att han får ordentlig med motion.
under dessa förhållande räcker det inte med att bara skritta honom.

Jag och vet hade som plan att han 7 mån efter skade tillfället skulle klara att trava ca 20 min dag utan att bli över ansträngd eller halt.

Han var ju dressyhäst innan skadan, och idag rider jag faktiskt de rörelser som ingår i msv och även mera samling, men fortfarande på en light nivå.

Jag är extremt noga med underlag, och hela tiden uppmärksam på hur mycket jag vågar tänja på gränserna.

Han stod iboxvila ca 3 mån+ sjukhage i ca 7 mån. Jag gick promenader med honom ca 3-4 ggr/dag och utökade det succesivt. Ca 4 mån efter skade tillfället så började jag skritta uppsuttet ca 1 tim dag och utökade sakta med trav och så småning om galopp.

Skönt att din är hemma och allt ser bra ut, fråga gärna något om du undrar.
Tack så jättmkt för svar.. Skönt att ha ngn att prata med som har erfarenhet av liknande skada eller så..
Ja jag ska upp nu om en stund åh ta en promenad:) Sen blir det en lite senare sen.. Lite läsktigt bara att det är snö åh halt på vissa ställen men han har inga skor heller så det är nog bättre, halkar ju mkt mer med skor. Sen är han så ömfotad oxå så han går väldigt försiktigt sen innan.... Hovslagarn verkade ner han hovar rejälv framtill så han skulle gå mer platt men vet. i skara sa att han kan få skort snart igen men den speciell sko.. kommer inte ihåg namnet nu min mamma har det uppskrivet...

Så i mitten av feb blir det att åka till ATG åh göra ultraljud hoppas trådarna har hittat sin plats som dom ska och att det läker på bra.. men jag tycker inte att det ser lika dant ut när man tittar åh känner.. För det var format som en banan innan men nu är det lite mindre så jag tror att det har gått ner lite.. får vi hoppas!!

Tack en än gång...*kram*

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Celinehenn
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 135
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 248
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka