Röntgen??

Sv: Röntgen??

länken fungerar inte.
Jag pratade med en kompis häromdagen att det inte är så dyrt med röntgen längre nu när allt är digitalt. Hon hade betalt 1300 kr för 5 bilder på ett ben, tror inte det spelar roll vart man tar bilderna. Sedan blir det ju lite lugnande och så.
Jag skulle ringa den veterinären som har sagt att hästen ska röntgas och fråga varför han vill göra en röntgen och vad han vill se på den.
Jag tycker det låter som ett överben.

okej tack för ditt svar! jag ska ringa den veterinären imorrn och prata med henne.

har du själv pratat med hennes advokat eller är det bara något hon hotar med? Det är inte så lätt som hon verkar tro att stämma folk på massa pengar.

jag skulle inte gjort något alls eftersom hon bara verkar hota dig, men om du känner att du vill få tyst på människan så skulle jag åkt in med hästen till klinik. Väl på plats så kan du få ett "Frisk" intyg från vet om de också anser att det är ett överben. Jag har svårt att tro att det är något som ska röntgas.

Tyvärr så är detta en bieffekt när man lånar häst. Jag vet många som haft problem med ägare/fodervärd efter fodervärdstiden. Oavsett kontrakt så har problem uppstått.

Och vad vill hon komma med att blanda in advokat? De är svindyra att anlita och hon lär ju inte få ut så mycket av det mer än ett friskintyg om det rör sig om ett överben. Eller är det även tal om att du ska betala värdeminskning på kusen?

Jag tror du kan vara lugn faktiskt, hon verkar inte ha så mycket att komma med.

nä jag har själv inte pratat med hennes advokat, men jag har bett henne om numret till advokaten, på mail, eftersom det inte går att prata med denna otrevliga människa.
Ringde veterinären idag. Hon trodde att det var lösa benbitar under bulan. Men de vet man ju inte förrän det är röntgat. Så förmodligen nästa vecka så kommer dom ut och gör röntgen på stället. Så jag får betala detta så jag förhoppningsvis slipper henne sen. eller om det går vidare till operation.

Hur har det gått vad hittade dom på röntgen? Vore intressant att veta. MVH Linda

Liknande trådar

Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: casio01
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: Lavinia
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka