Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Hästvård Min häst har fått sår på manken:eek: av täcket!! först vad det skav sen blev det lite sårgt, har ett täcke med hög hals för att det inte...
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: Jeeves
·
  • Låst
Hästvård Hur gör ni som har fler hästar när ni ska kolla om de behöver avmaskas? o köpa kolla masken paket till alla och skicka på analys blir...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: inbetween
·
Hästvård Ja, nu vänder jag mig till er kloka bukare. Min isläning har fått nått skumt och tänkte att kanske känner ni igen de? Hon har kliat...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Mosaic
·
Hästvård Brukar man strö med torv precis som spån, att man tar ut både piss o skit. Eller man gör oftast bäddar av det? Hur många liter...
Svar
19
· Visningar
3 731
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö är det någon som har erfarenhet av det eller hört något om det?
Svar
4
· Visningar
2 299
Foder & Strö På lördag den 17 ska jag hämta min första häst!! (foderhäst) :D Jag är 27år och ska få min första häst hehe :bump: Jag har köpt...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 615
Senast: Tuvisen
·
J
Hästvård Har en vbl valack som är väldigt lättfödd. Han äter bara hö och havrefri müsli, förra ägaren fodra så så har fortsatt med det. Men nu...
Svar
3
· Visningar
651
Senast: Tuvisen
·
K
Hästvård Min häst har haft en långdragen hovböld. Har varit och röntgat henne. Den gick uppåt så därför har den varit svårläkt på henne. Nu...
Svar
5
· Visningar
1 344
Senast: kitty
·
P
Hästvård Jag har en häst som förra sommaren började skaka med huvudet vid promenader och ridning. Han blev kollad av veterinär och det enda...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: plymen
·
Hästvård Hej på er! Jag har ju tidigare här på Buke postat en tråd ang min goding som fick en spricka och en lös benbit på...
Svar
12
· Visningar
3 627
Senast: Fille
·
N
Hästvård Hej Alla. Jag är i sista stadiet innan jag måste ta bort min häst Pix. Här är historien bakom det hela. Det började med en hovböld...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 154
Senast: marresnarre
·
Ä
Hästvård Det har inte varit alls bra nu i Dec-jan. Min fjordval. har skadat sig ute i hagen så han har en rejäl blödning på böjsenan. Så han har...
Svar
16
· Visningar
1 131
Senast: ÄlskarSnobben
·
Hästvård Måste kolla lite hur vanligt det är att man inte har brodd på i hagen och hur man resonerar kring det? Hur tycker du att det fungerar...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 785
Senast: jordgubba
·
D
Hästvård hej, hur ska jag lägga upp en foderstat om jag har tänkt på hur mycket jag har ridit hästen och hur mycet den får vila, ska jag ge den...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: duken94
·
E
Hästvård Fick precis begreppet varmskoning förklarat för mig, vilket jag aldrig hört talas om förut. hur pass vanligt är det, och vilka fördelar...
Svar
19
· Visningar
1 957
Senast: Lindsen
·
M
Foder & Strö Törs man ge hästarna ensilage, alltså inte hösilage? Hur länge håller en boll, som man ställer i hagen, om det är minusgrader ute...
Svar
13
· Visningar
2 678
Senast: murran
·
Hästvård Vad är symptomen? Min svärmors häst har konstiga symptom och idag kom jag på att stånds kan vara boven. Först fångsymptom med...
2
Svar
30
· Visningar
2 110
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Ni som ger Selenavite E, vad ger ni för en 5 litersdunk? Priset verkar ha gått upp ganska rejält, o jag kollar efter bästa pris...
Svar
7
· Visningar
1 455
Senast: prunella
·
A
Hästvård Har idag helklippt vår mycket långhåriga (säkert 2 cm päls) ponny idag. Han flyttade igår till ett stall där natttemp just nu ligger...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 531
I
Hästvård två skadade hästar har vi fått idag, men det ena stoet tog priset.... Hon har lyckats med att fastna i haken som håller fast...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: iloveyou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka